וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכלבסקי מביע אופטימיות: "אנו מקבלים את הרושם כי ההסתדרות אינה חוסמת פתרונות על הסף"

אמיר טייג

4.5.2003 / 18:42

כך אומר הממונה על השכר באוצר; מסתמן כי הוראות השעה לגבי השינויים ביחסי העבודה יקוצרו לשנתיים; הצעה: החקיקה לא תבוטל, אך לא תחול על חברי ההסתדרות והוועדים



"אנו מקבלים את הרושם כי ההסתדרות אינה חוסמת פתרונות על הסף", כך אמר לפני שעה קלה יובל רכלבסקי, הממונה על השכר באוצר בתום ישיבת המשא ומתן שנערכה היום בין נציגי האוצר וההסתדרות. רכלבסקי ציין כי אווירת המשא ומתן היתה חיובית, והמו"מ היה ענייני לגבי הנקודות שבמחלוקת. גם נציגי ההסתדרות הביעו אופטימיות זהירה לגבי היכולת להגיע להסכם אשר יאפשר את החקיקה בנושאי יחסי עבודה.



במהלך המשא ומתן היום, עלתה הצעה כי השינויים המוצעים ביחסי העבודה יוגבלו לשנתיים בלבד, ולא לשלוש שנים כפי שנקבע בהצעת החוק אשר אושרה ביום רביעי האחרון בקריאה ראשונה. מדבריו של רכלבסקי ניתן להבין כי האוצר אינו צפוי להתנגד למהלך של קיצור הוראות השעה. עם זאת, רכלבסקי אינו פוסל את האפשרות כי ייתכן משבר נוסף במשא ומתן, במהלכו ההסתדרות עשויה להשבית את המשק שוב. רכלבסקי אינו מתרגש מהשבתה נוספת, ומציין כי הוא רואה זאת כחלק ממכלול המשא ומתן.



רכלבסקי מציין כי המטרה העיקרית של שני הצדדים היא להימנע מחקיקה בנושאי יחסי עבודה. הפתרון המסתמן בשעה זו הוא לא לבטל לגמרי את החקיקה, אלא להחילה רק על העובדים אשר אינם חברים בהסתדרות. על חברי ההסתדרות יחולו ההסכמות בין האוצר להסתדרות. להאיגודים המקצועיים אשר אינם חלק מהסתדרות ולעובדי הציבור שפועלים במסגרת חוזים אישיים, תינתן הבחירה בין הצטרפות להסכם שיושג מול ההסתדרות לבין קבלת השינויים אשר יוצעו בחקיקה.



בנושא קרנות הפנסיה, מציין רכלבסקי כי ניכר רצון מצד ההסתדרות להגיע להסכם, אשר יכלול גם את נושא הניהול. כזכור, נקודת המחלוקת בנושא היא סביב דרישת האוצר כי ימונו מנהלים מורשים לקרנות הפנסיה של ההסתדרות כתנאי לתמיכת המדינה בקרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully