וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר מציגה גידול בהכנסות ובהפסדים: המכירות צמחו בכ-50% לרמה של 12.6 מיליון דולר

אלי דניאל

4.5.2003 / 10:52

צופה גידול במכירות מפעל ה-Fab 1 ברבעון השני; ההפסד התפעולי - 14.8 מ' ד'; הפסד נקי של כ-14.4 מ' ד'; נמשכים המגעים לתיקון הסכם האשראי עם הבנקים המלווים



טאואר סמיקונדקטור , יצרנית המוליכים למחצה הנמצאת בשליטת החברה לישראל , מדווחת הבוקר על גידול בהכנסותיה ובהפסדיה הרבעוניים.



הכנסות החברה ברבעון החולף הסתכמו בכ-12.6 מיליון דולר, גידול של כ-50% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. לשם ההשוואה נציין כי ברבעון הרביעי של שנת 2002 רשמה טאואר הכנסות של כ-11.6 מיליון דולר (בנטרול הכנסה של 4 מיליון דולר בגין הסכם טכנולוגי עליו חתמה החברה).



תוצאותיו התפעוליות של מפעל ה-Fab 1 השתפרו במהלך הרבעון הראשון הודות לעלייה במכירת פרוסות סיליקון, כמו גם בשל מחיר גבוה יותר ששולם בממוצע ליחידה. בטאואר מציינים כי הזמנות הייצור מה-Fab 1 גדלו לעומת הרבעון הקודם (הרבעון הרביעי), ובחברה מעריכים כי ברבעון השני של השנה ימשיכו מכירות מפעל ה-Fab 1 לעלות בהדרגה לעומת הרבעון הראשון של השנה - וכי תזרים המזומנים מפעילות המפעל ימשיך להיות חיובי.



מבחינה תפעולית ממשיכה החברה להציג שורה שלילית, והפסדיה התפעולים צמחו בכ-31% לרמה של כ-14.8 מיליון דולר. מעט עידוד יכולה טאואר לשאוב מסעיף הוצאות המימון שלה, שם נרשם שיפור, וברבעון החולף היו לחברה הכנסות מימון (נטו) של 493 אלף דולר.



בשורה התחתונה מציגה טאואר הפסד רבעוני של כ-14.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, גידול של כ-19% בהשוואה להפסד של כ-12 מיליון דולר ברבעון המקביל. הפסד זה כולל הוצאות (נטו) שלא הוונו, הקשורות למפעל ה-2 Fab בסך של כ-12.6 מיליון דולר - גידול לעומת הוצאות (נטו) בגין מפעל ה-Fab 2 בהיקף של 6.4 מיליון דולר, אותן רשמה טאואר ברבעון המקביל. בעקבות ההנפקות אותן ביצעה החברה מאז הרבעון הראשון של שנת 2002, מדווחת החברה על הפסד של 33 סנט למניה - שיפור מה בהשוואה להפסד של 47 סנט אותו הציגה טאואר ברבעון הראשון של שנת 2002.



טאואר ממשיכה בדיונים עם הבנקים המלווים ? בנק לאומי ובנק הפועלים - בנוגע לתיקון הסכם האשראי עמם, באופן שההסכם ישקף הן את התיקונים שנערכו בהסכמים עם המשקיעים האסטרטגיים בנוגע לתשלום בגין השגת אבן הדרך החמישית בפרויקט ה-Fab 2, והן את השינויים בתוכנית הקמת המפעל - שינויים שנעשו בשל ההתפתחויות בשוק המוליכים למחצה והכלכלה העולמית.



ההון העצמי של טאואר הסתכם בתום הרבעון הראשון של השנה בכ-284.1 מיליון דולר, והוא היווה כ-38% ממאזנה של החברה. ההתחייבויות לזמן ארוך צמחו במהלך הרבעון החולף ל-282 מיליון דולר.



יואב ניסן כהן, המכהן כמנכ"ל משותף בחברה, מסר ש"אנו מרוצים מאוד מהתקדמות החברה ברבעון הראשון של שנת 2003. שני מפעלי הייצור שלנו פעלו כהלכה, וחיזקנו את מעמדנו הנוכחי וביססנו את צמיחתנו בעתיד. עם קבלת הזמנות ראשונות לייצור מלקוחותינו, נכנס Fab 2 ברבעון השני לשלב הייצור המסחרי בטכנולוגיית 0.18 מיקרון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully