וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר צפוי להמשיך במגמה שלילית מול המטבעות הזרים; נסחר ב-1.1218 דולר ליורו

דפנה מאור

5.5.2003 / 8:25

סוחרי מט"ח שהשתתפו בסקר של בלומברג צופים כי הדולר ימשיך לרדת בעקבות הנתונים הכלכליים החלשים מארה"ב



הדולר צפוי להמשיך לרשום מגמה שלילית לאחר שרשם שפל של ארבע שנים מול היורו בסוף השבוע שעבר. היורו נסחר עתה ב-1.1218 דולר לעומת 1.123 דולר ביום שישי. מול הין נסוג הדולר ל-118.95 ין לעומת 119.07 ין ביום שישי.



סוחרי מט"ח שהשתתפו בסקר שערכה סוכנות בלומברג המליצו ברוב של שני שלישים על מכירת הדולר. הטון השלילי במסחר במטבע האמריקאי נרשם בעקבות נתונים כלכליים שליליים שפורסמו בארה"ב בשבוע שעבר - ירידה חדה מהצפוי בפעילות במגזר הייצור; עליה בשיעור האבטלה באפריל לרמה של 6%, שהיתה גבוהה מהצפוי.



היום יתפרסמו נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים עבור אפריל. לפי הערכות שרר קיפאון בפעילות במגזר זה, והמדד צפוי לרשום רמה של 50 נקודות.



גורם נוסף שישפיע על המסחר בדולר יהיה החלטת הבנק הפדרלי בנוגע לריבית הבסיס בארה"ב. לפי תחזיות כלכלנים צפוי הבנק להשאיר את הריבית ללא שינוי ברמה נוכחית של 1.25%, עם סיכויים קלים להורדת ריבית ביוני.



הדולר ירד ב-6.5% מול היורו מתחילת השנה, ורשם שער שפל של 1.1284 דולר בשבוע שעבר. אולם שער זה גבוה מהממוצע בן 15 השנים מול היורו והמארק הגרמני, וישנם כלכלנים המעריכים כי הוא עלול ליפול לשער של 1.20 דולר ליורו עד סוף השנה.



נפילת הדולר איננה משקפת את היחס בין הצמיחה בארה"ב לבין גוש היורו, אלא את הציפיות כי ארה"ב תסבול מגידול מגירעונות הסחר ובתקציב הממשלתי, ומצמיחה נמוכה מהממוצע ההיסטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully