וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.5% - מעל לרמת 400 הנקודות

גולן פרידנפלד

5.5.2003 / 17:15

סאיטקס זינקה בכ-9%; ריטליקס עלתה ב-2.4% על רקע חוזה חדש; טאואר זינקה בכ-11.5% לאחר עלייה של 8.5% אתמול


יום המסחר בבורסה בתל אביב התאפיין היום בתנודתיות רבה מפתיחתו. בפתיחת המסחר עלו המדדים המובילים בכ-0.8%, אך כשעה לאחר מכן נסחרו ללא שינוי. בשעות הצהריים שבו המדדים לעליות של כ-1% ובסיום היום הצליח מדד המעו"ף לשבור את רמת ה-400 נקודות לאחר שעלה בכ-0.5%.

העליות בבורסה גובו בעליות שנרשמו בבורסות אירופה, כאשר בורסת לונדון עלתה בכ-2%, בורסת פאריס עלתה אף היא בשיעור של 2% ובורסת פרנקפורט התחזקה ב-1.2%. היום עומד השוק לפני יציאה נוספת לחופשה בת יומיים לרגל יום הזיכרון ויום העצמאות, ולא מן הנמנע כי עם חידוש המסחר ביום חמישי - ובהנחה שתהיה עוד התקדמות במשא ומתן עם הפלשתינאים - תמשיך הבורסה במסעה צפונה. מנגד, דבריו של מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, לפיהם הממשלה לא תעמוד ביעד הגירעון שהציבה לעצמה, צפויים למתן מעט את מהלך העליות בבורסה.

מדד המעו"ף עלה היום בכ-0.5% לרמה של 401.11 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-0.5% לרמה של 409.35 נקודות ומדד תל-טק 15 עלה ב-1.8%. מחזור המסחר הסתכם ב-450 מיליון שקל. זהו היום השני שבו נרשם מחזור מסחר גבוה במיוחד, לאחר חודשים בהם הסתכמו המחזורים בכ-250-270 מיליון שקל.

מניות הבנקים נסחרו היום במגמה מעורבת. מניית בנק הפועלים ירדה בכ-1% לאחר שאתמול זינקה בכ-6%, מניית בנק לאומי ירדה ב-0.5%, מניית בנק דיסקונט עלתה ב-1.2%, ומניית בנק המזרחי אבדה כ-1.4% מערכה.

מניית סאיטקס זינקה בכ-9.2% על רקע החוזה בו זכתה בהיקף של 30 מיליון דולר. החברה הבת, Scitex Digital Printing - הנמצאת בבעלותה המלאה, נבחרה לספק למחלקת הבריאות של מערכת הביטוח הלאומי בצרפת (CNAMTS) מערכות הדפסה דיגיטליות בעסקה, אשר פוטנציאל ההכנסות שלה נאמד ב-30 מיליון דולר מאספקת ציוד וממתן שירותים למשך תקופה של 5 שנים. בחברה מציינים כי זו הפעם השנייה מאז שנת 1998 בה בוחרת הרשות הצרפתית לרכוש ציוד מהחברה הישראלית.

מניית כור עלתה בכ-1.6% על רקע הודעתה מאתמול כי נורטל נטוורקס תפרע הלוואות של החברה ושל טלרד בהיקף של 50.4 מיליון דולר, כאשר מתוך סכום זה יוזרמו לכור כ-38 מיליון דולר. בנוסף כור נהנית מתוצאותיה של חברת מכתשים אגן, ואשר פורסמו אתמול - תוצאות שמשפיעות לחיוב גם על מניית מכתשים אגן עצמה שעלתה ב-1.1%. החברה, שנהנתה ברבעון הראשון מכניסה של מוצרים חדשים שנרכשו מבאייר וכן מצמצום החשיפה לאמריקה הלטינית, הציגה גידול של 37.7% בהכנסותיה ל-325 מיליון דולר וצמיחה של 55% ברווח הנקי, ל-32 מיליון דולר.

מניית טאואר זינקה ב-11.5, לאחר שאתמול עלתה ב-8.5%. העליות החדות בטאואר מיוחסות בעיקר לעובדה שהדוחות הכספיים של החברה היו פחות גרועים מכפי שצפו בשוק וכן לאור הצהרות החברה כי היא צופה לגידול בהכנסות ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון.

מניית ריטליקס הוסיפה כ-2.4% במחזור של 8 מיליון שקל, וזאת בעקבות חוזה נוסף עליו חתמה החברה שההכנסות בגינו צפויות להסתכם בכמיליון דולר. החברה הודיעה כי רשת פרסבירן (Pressbyran) הנחשבת לרשת חנויות הנוחות הגדולה בשוודיה, תתקין את מערכת ה-StorePoint של החברה בכל 320 סניפיה. כמו כן, הרשת השוודית תתקין את מערכת הניהול המרכזית של ריטליקס במרכזה המצוי בשטוקהולם.

מניית ב.ס.ר אירופה עלתה בכ-15.7%, לאחר שאתמול פירסמה החברה הצעת רכש למניותיה שלה במחיר של 10 שקלים למניה. מחיר הפתיחה של המניה הסתכם כיום ב-6.8 שקלים בלבד, ולאחר מהלך העליות הוא עומד על 7.88 שקלים - ועדיין נמוך משמעותית ממחיר הצעת הרכש.

מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות במגמה מעורבת: מניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-3.3%, מניית אי.די.בי פיתוח התחזקה ב-4.7% ומניית דסק"ש הוסיפה עוד כ-1.1% לערכה. מניית כלל תעשיות עלתה בכ-4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully