וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקל ממשיך להתחזק: הדולר היציג נקבע על 4.481 שקלים

אמיר טייג

5.5.2003 / 15:48

שערו של הדולר היציג נמוך בכ-0.2% לעומת הרמה של 4.488 שקלים במסחר אתמול באופציות; דיסקונט: המסחר שקט ביחס לימים האחרונים - נוכחות דלילה של הזרים


השקל המשיך היום במסע ההתחזקות שלו מול הדולר. שערו היציג של המטבע האמריקאי נקבע היום על 4.481 שקלים - נמוך בכ-0.11% מהשער היציג שנקבע ביום שישי ובכ-0.16% מהרמה של 4.488 שקלים בה נסחר אתמול במסגרת המסחר באופציות. גם היורו היציג רשם היום היחלשות מול השקל. שערו היציג של המטבע האירופי נחלש ב-0.15% משערו היציג ונסחר ברמה של 5.0275 שקלים. לאחר קביעת היציג הדולר שומר על יציבות והיורו מתחזק לרמה של 5.0323 שקלים.

בחדר העסקות של בנק דיסקונט מציינים כי המסחר היום היה שקט יחסית למסחר בימים האחרונים - לפני ואחרי השביתה הכללית. עוד מציינים בבנק כי פעילות הזרים נמוכה יחסית היום מאחר שרבים מן החוסרים בלונדון לא עובדים היום בגלל חופשת חג. "זרים רבים רכשו שקלים בשבועות האחרונים על מנת ליהנות מהריבית השקלית הגבוהה. לעומת זאת, עדיין קשה לראות את ההשפעה על שוק המט"ח שיש לשינוי הריאלי בנתוני המקרו, הכולל את העלייה בהשקעות הזרים במשק המקומי והעלייה הקלה ביצוא", אמר סוחר בכיר. "המהלך של הדולר מובל עד כה על ידי שינוי טעמיים של ספקולנטים", הבהיר הסוחר.

לגבי טווח המסחר בו ייסחר הדולר בימים הקרובים מציין הסוחר כי קיימת רמת התנגדות מעט מעל 4.5 שקלים לדולר, אך מנגד מתקשה להציב רמת תמיכה. "קשה להצביע על רמה מסוימת בה מופעים רוכשים רבים", אמר הסוחר. באופן כללי ציין כי רמת התמיכה הרחוקה יותר שוכנת ב-4.35 שקלים. הבוקר העריכו בחדר העסקות של אקסלנס כי רמת ה-4.47-4.46 שקלים מהווה רמת תמיכה חזקה למטבע האמריקאי. מנגד, הדולר צפוי להתנגדות אם ישנה כיוון ויטפס לרמה של 4.52 שקלים.

נזכיר כי ביום שישי נחלש הדולר בכ-1.1% על רקע ההקלות בשביתה מצד ההסתדרות ומכירות מט"ח של יצואנים שלא ביצעו את המרות סוף החודש במועד עקב השביתה. אתמול הושפע המסחר גם מהעליות החדות בסוף השבוע בבורסות בחו"ל, ומהכותרות בעיתוני הבוקר לפיהן ארה"ב דרשה מסוריה להסיג את החיזבאללה מגבול הצפון ולסגור את משרדי ארגוני הטרור בדמשק, ועל צפי לפגישה בין שרון לאבו מאזן.

בסקירה כלכלית שפירסם באחרונה בנק לאומי מציינים כלכלני הבנק כי ברבעון הראשון ספג השוק המקומי השקעות נטו של כ-640 מיליון דולר, אשר הוזרמו על ידי משקיעים זרים. כלכלני בנק לאומי מציינים כי לראשונה מזה כשנתיים נרשמה מגמה הפוכה ליציאת הכספים מישראל, אשר איפיינה את תקופת המיתון בשוק המקומי.

בבנק מעריכים כי הזרמת הון זו היא הגורם העיקרי להתחזקותו החדה יחסית של השקל מתחילת השנה - 5.3% מול הדולר. הפעם האחרונה בה שהה שערו היציג של הדולר ברמה הנמוכה מ-4.5 שקלים היתה לפני יותר משנה ושלושה חודשים. למעשה, החזיר הדולר את מרבית הקפיצה שביצע מאז הוריד נגיד בנק ישראל את הריבית ב-2% בחודש דצמבר 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully