וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלית מנהלת מגעים לרכישת חברת MK הפולנית תמורת 40 מיליון יורו

אילן מוסנאים

5.5.2003 / 11:12

להערכת אנליסטים המכירות השנתיות של MK נעות בין 30 ל-40 מיליון יורו; הרכישה תסייע לעלית להפוך להיות החברה הגדולה בפולין ולעבור בה לרווחיות

חברת עלית מנסה לבסס את המעמד של החברה הבת עלית אינטרנשיונל בשוק הקפה בפולין והבוקר היא מדווחת על מגעים לרכישת עסקי הקפה של חברת MK בפולין תמורת 40 מיליון דולר. בחברה לא מוסרים פרטים נוספים על החברה הפולנית, ומציינים כי אם המו"מ יושלם באופן חיובי ויאושר, היא תמסור פרטים נוספים לגבי העסקה.

אנליסטים בשוק מציינים כי MK היא יצרנית הקפה הקטנה בפולין, מבין חמש חברות (כולל עלית), והיא מחזיקה נתח שוק של כ-11% משוק הקפה במדינה עם מכירות של 30-40 מיליון דולר בשנה. המתחרות הנוספות בשוק הפולני, הן צ'יבו, נסטלה וג'ייקובס. כל אחת מהמתחרות מחזיקה בנתח שוק של 11%-15%, כך שאם עלית תשלים את העסקה, היא תהיה מספר 1 חזק בשוק זה. האנליסטים מציינים כי בכפוף לתנאי הרכישה, שטרם פורסמו, נראה שמדובר בעסקה טובה, שתיצור לעלית מאסה קריטית ותסייע לה לעבור לרווחיות.

נזכיר כי בסוף 2002 דיווחה עלית אינטרנשיונל על רכישה השליטה (40% מהון המניות ו-50% מהשליטה) בשתי חברות קפה בסרביה ובוסניה, עם מכירות של כ-20 מיליון יורו ב-2002. החברה ממשיכה במאמצי ההתרחבות שלה, למרות שבשנים האחרונות, הם הסבו לה הפסדים כבדים.

כך סיימה עלית אינטרנשיונל את 2002 בהפסד תפעולי של 26 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי של 35 מיליון שקל ב-2001. הפיחות ביורו, עזר לחברה להציג צמיחה של 6.5% במכירות לעומת השנה הקודמת לרמה של 927.7 מיליון שקל. במונחי כמויות, ירדו מכירות החברה ב-4.4%, בעיקר בשל ירידה במכירות הקפה במותג הפרטי בבלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully