וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוז קורפ צופה לחסוך 610-765 מיליון דולר בשנה בעקבות רכישת יוז אלקטרוניקס

דפנה מאור

5.5.2003 / 12:27

הגישה בקשה לאישור הרכישה ל-FCC, בה היא מתחייבת לא לתאם מחירים עם רשת פוקס ולהגביר נוכחות מקומית



ניוז קורפ מעריכה כי תוכל לחסוך 610-765 מיליון דולר בעלויות בזכות רכישתה של יוז אלקטרוניקס, חברת הלוויין האמריקאית. בכוונתה של ניוז להשקיע את העלויות שייחסכו בפיתוחה של חברת לוויין שתתחרה בשוק הטלוויזיה בתשלום בארה"ב.



החיסכון יושג בחלקו על ידי העברת שירות הלקוחות של דיירקטי.וי לחברה עצמה, הקטנת הוצאות מינהליות ושיתוף בפעילות ההפצה עם פוקס.



דברים אלה נאמרו במסמכים שהגישו ניוז קורפ וג'נרל מוטורס, החברה האם של יוז, לנציבות התקשורת הפדרלית (FCC), הגוף המפקח על ענף התקשורת. השתיים מבקשות מ-FCC לאשר את העסקה, בטענה כי לא תפגע בתחרות החופשית בארה"ב. לחברה שתיווצר בעקבות רכישת יוז יש מתחרה בשוק הלוויינים האמריקאי - אקוסטאר, מפעילת דיש נטוורק.



ניוז התחייבה בבקשתה ל-FCC להימנע מתיאום מחירים בין שירות הלוויין של יוז, דיירקטי.וי, וזרועות שונות שלה, הכוללות את פוקס טי.וי. ניוז התחייבה להגדיל את היצע השירותים האינטראקטיוויים של דיירקטי.וי, את נוכחותה בשווקים מקומיים, ואת מספר הערוצים המשודרים ב-HDTV. יוז תיסחר בבורסת ניו יורק, כאשר 34% ממניותיה יהיו בשליטת ניוז קורפ, 20% בידי קרנות הפנסיה של GM, והיתר בידי משקיעים המחזיקים היום במניית GMH - מניית המעקב שהנפיקה GM עבור יוז. ה-FCC ישקול את הבקשה במהלך חצי השנה הקרובה.



ניוז קורפ רכשה בחודש שעבר את השליטה ביוז אלקטרוניקס, מפעילת דיירקטי.וי, שירות הטלוויזיה בלוויין הגדול בארה"ב. ניוז קורפ, בראשותו של המיליארדר רופרט מרדוק, שילמה 6.6 מיליארד דולר תמורת נתח של 34% ממניות יוז. אישור הרכישה על ידי הרשויות יאפשר למרדוק להגשים את חלומו לזכות בדומיננטיות בשוק הלוויין האמריקאי, בדומה לזו שיש לניוז בשוק הבריטי והאסיאתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully