וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת בעניין אגרות תדרי דור 3: במהלך השנה תתחיל בשלות מסחרית של הטכנולוגיה בעולם

ערן גבאי

5.5.2003 / 12:50

משרדי התקשורת והאוצר טרם הכריעו אם להעניק הנחה בתשלום אגרות התדרים לדור 3; משרד התקשורת דרש תשלום אגרת התדרים לרבעון הראשון של 2003 ב-14 באפריל



משרד התקשורת שלח מכתב לחברות הסלולר בו קבע כי במהלך שנת 2003 תתחיל בשלות מסחרית של טכנלוגיית הדור השלישי באמצעות תדרי הדור השלישי.



לשם ביסוס עמדתו, קובע המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, משה גלילי, כי באירופה כ-10 מפעילים סלולריים כבר הקימו תשתית בטכנולוגיית דור 3 ובכוונתם להתחיל לספק את השירותים המסחריים במהלך השנה.



עוד קבע המשרד במכתב שנשלח לחברות לפני כחודש כי ממשיכה להיבחן האפשרות לקביעת הנחה עבור האגרות לתדרי דור 3, ומשרדי התקשורת והאוצר טרם הכריעו בסוגייה.



משרד התקשורת דרש במקור מהחברות הסלולריות לשלם את אגרת התדרים, בגובה של כ-8 מיליון שקל בשנה, עבור הרבעון הראשון ב-14 באפריל.



אתמול גילה יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון, שבחברה שוקלים במסגרת הדירקטוריון להחזיר למדינה את תדרי הדור השלישי, אם משרדי האוצר והתקשורת לא יקפיאו תשלום אגרות התדרים עד שייעשה בהם שימוש בפועל.



"תדרי הדור השלישי אינם ברי מימוש במונחים של תוכנית עסקית רלוונטית. כיום אין היתכנות טכנולוגית בעולם לדור 3 והמציאות הכלכלית הישראלית לא מצדיקה הקמת תשתית נוספת", אמר גלברד.



גלברד קובע נחרצות כי פלאפון לא תשלם אגרת תדרים, כל זמן שהשימוש בתדרי הדור השלישי אינו נראה באופק וציין כי "בטווח של 2-3 השנים הקרובות אין שום סיכוי שנקים תשתית נוספת במקביל לזו הקיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully