וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות בזק שבידי הבנקים "נכנסות לכסף" - מחירן בבורסה משתווה לשוויין בספרי בנקים, אחרי ההפרשות

נתן ליפסון

5.5.2003 / 13:10

המניות רשומות ב-5.3-5.4 שקלים בספרי חברי קונסורציום הבנקים שהלווה לזאבי; מחיר המניה בבורסה: סביב 5.45 שקלים; המשמעות: ייתכן שהבנקים לא יצטרכו לבצע הפרשות נוספות בגין ההלוואה



מניות בזק שבידי קונסורציום הבנקים שהלווה לאיש עסקים גד זאבי כ-750 מיליון דולר לצורך רכישת 20% ממניות בזק "נכנסות לכסף" - מחירן בבורסה משתווה למחירן האפקטיווי אצל הבנקים, אחרי ההפרשות שביצעו בגין ההלוואה בשנים 2001-2002.



באוקטובר 1999 העניק קונסורציום של שבעה בנקים - הפועלים, הבינלאומי, לאומי, דיסקונט, מרכנתיל דיסקונט, אגוד והמזרחי - הלוואה של 643 מיליון דולר לזאבי לצורך רכישת המניות מידי כייבל אנד וויירלס הבריטית. מאוחר יותר, עקב העלייה במניות בזק, העניקו לו חברי הקונסורציום הלוואה נוספת של 90 מיליון דולר.



הירידה החדה במניות בזק חייבה את חברי הקונסורציום לבצע הפרשות בגין ההלוואה הזאת. כמו כן, במארס השנה דרש המפקח על הבנקים מחברי הקונסורציום לבצע התאמה מלאה של שווי המניות בספרים לשווי המניות בבורסה - אם לא ימכרו אותן עד יוני 2003.



הפרשות חברי הקונסורציום עקב ההלוואה הורידו את שווי מניית בזק בספריהם ל-5.3-5.4 שקלים. מאז תחילת פברואר, כשמניית בזק רשמה שפל של כ-4.2 שקלים, היא זינקה בכמעט 30% והיא נסחרת כעת סביב 5.45 שקלים.



אם המניה לא תשוב ותרד, חברי הקונסורציום לא יידרשו לבצע הפרשות נוספות בגין ההלוואה שנתנו לזאבי, אך גם אם תעלה מעבר לרמתה הנוכחית, לא יוכלו, לפחות בטווח הנראה לעין, לבצע התאמה כלפי מעלה של מחירה בספריהם ולרשום רווחים עקב כך.



מה שעוד מרחיק את האפשרות שחברי הקונסורציום יצטרכו לבצע הפרשות נוספות הוא הייסוף בשקל, שכן חלק מההלוואה ניתן בדולרים ובינים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully