וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הארצי לעבודה: הפסקת ביטוחו של עובד בקופת גמל הינה בגדר הרעה מוחשית בתנאי עבודתו

עינב בן יהודה

5.5.2003 / 13:45

בית הדין קבע כי התפטרות עקב הפסקת ביטוח בקופת גמל הינה מוצדקת, ואינה שוללת את הזכאות לדמי אבטלה לתקופת שלושת החודשים הראשונים



בית הדין הארצי לעבודה, בראשות השופט, נשיא בית הדין הארצי סטיב אדלר, והשופטים יגאל פליטמן ונילי ארד, קבע כי הפסקת ביטוח עובד בביטוח מנהלים מהווה הרעה מוחשית בתנאי עבודתו.



המערערת עבדה אצל מעסיק מסוים, ובעקבות פטירתו פוטרה מעבודתה, קיבלה את מלוא פיצויי הפיטורים ושוחררו לזכותה הכספים שבפוליסת ביטוח המנהלים. המערערת המשיכה לעבוד באותו מקום תחת מעבידה אחרת, ולאחר פרק זמן מסוים הודיעה לה מעבידתה החדשה כי לא יופרשו לה יותר הפרשות עבור ביטוח מנהלים. בגין הפסקת ביטוח המנהלים התפטרה המערערת מעבודתה.



בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה תביעתה של המערערת לדמי אבטלה, בטענה כי זו התפטרה מרצונה וכי לא ניתן לראות בהתפטרותה ככזו הנובעת מהרעה מוחשית בתנאי העבודה.



המערערת טענה בבית הדין הארצי לרציפות זכויותיה במקום העבודה. לטענתה גם מעבידתה החדשה לא יכולה היתה, בהיעדר הסכמה, לשנות את תנאי העסקתה לרבות תנאי ההפרשה לקופת גמל. משאותו תנאי הופר וביטוח המנהלים הופסק, הורעו מוחשית תנאי עבודתה שהצדיקו התפטרות תוך תשלום דמי האבטלה.



לטענת המוסד לביטוח לאומי, עקב תשלום פיצויי פיטורים למערערת אחר מות מעסיקה הראשון מוצה חוזה העבודה הקודם ונקשר חוזה העבודה חדש בין המערערת למעסיקתה החדשה, ובאותו חוזה חדש לא הוסכם על הפרשה לקופת גמל. לפיכך התפטרות המערערת היתה ללא צידוק.



בית הדין קבע כי הפסקת ביטוחו של עובד בקופת גמל הינה בגדר הרעה מוחשית בתנאי עבודתו, ולכן התפטרות עקב כך הינה התפטרות מוצדקת שאינה שוללת את הזכאות לדמי אבטלה לתקופת שלושת החודשים הראשונים.



בית הדין קבע כי חילופי המעבידים ועובדת תשלום פיצויי הפטורים למערערת עם פטירתו של מעבידה הקודם אינם משנים את תנאי העסקתה לעניין חיוב מעבידתה החדשה להמשיך ולבטחה בביטוח המנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully