וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות הצווארון הוורוד: המקצועות הנפוצים ביותר עבור נשים בארה"ב הם הוראה וסיעוד

סוכנויות הידיעות

5.5.2003 / 14:32

נשים נמצאות במיעוט במקצועות המשתלמים והיוקרתיים ביותר; מחקר חדש ממליץ להתמקד בחינוך נשים בהנדסה ומדע



מרבית הנשים בארה"ב מועסקות בעבודות צווארון "ורוד" - משרות שבאופן מסורתי נחשבות לנשיות, כמו מלצרות, מזכירות הוראה וסיעוד. למרות התקדמותן ברמת השכר ובמעלה הדרגים, השיעור הגדול ביותר של נשים בוגרות מכללה עובדות בהוראה ובסיעוד, העלה מחקר של האיגוד האמריקאי של נשות אוניברסיטה.



שני שלישים מכלל הנשים הבוגרות משתתפות בכוח העבודה, ושיעור זה צפוי לגדול ב-15% עד 2010. באותה תקופה צפוי שיעור הגברים המשתתפים בכוח העבודה לגדול ב-9%.



למרות ששיעור הנשים בוגרות אוניברסיטה שווה לזה של גברים, ויותר נשים בוגרות תיכון מאשר גברים, קיימים בשוק מקצועות שדומה כי הם מרכזים בעיקר נשים - והם אינם התחומים המכניסים או המבוקשים ביותר. המקצועות הנפוצים ביותר עבור נשים הם מזכירות, ניהול חשבונות, פיקוח מכירות, אחיות, מלצרות, פקידות ובישול, לפי מחקר שפורסם השבוע, בהתבסס על נתוני משרד האוכלוסין האמריקאי.



מקצועות ההוראה והסיעוד אינם מופיעים כלל ברשימת 10 המקצועות הנפוצים עבור גברים. רק שני מקצועות ברשימה הנ"ל פופולריים בקרב גברים: מפקחי מכירות וטבחים.



נשים נמצאות במיעוט במקצועות המשתלמים ביותר, המקצועות היוקרתיים ובעלי שיעור צמיחה מהיר, כמו ניתוח מערכות, תכנות והנדסה, נאמר במחקר. בהתאם לכך ממליצים כותבי המחקר להתמקד בחינוך גבוה לנשים בתחומים של מדע, הנדסה ומחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully