וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות בנאסד"ק בפתיחת שבוע המסחר

שירלי יום-טוב

5.5.2003 / 23:05

צורן מאבדת 11% על רקע רכישת Oak טכנולוג'י; אופטיבייס עולה בכ-2%; אלטק מזנקת ב-11%


שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות במדדים, בהמשך לעליות החדות שנרשמו בסוף השבוע. הנאסד"ק מוסיף כעת 0.3% והדאו כבר נותר ללא שינוי.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית צורן בירידה של 11% למחיר של 15.7 דולר על רקע העסקה עם חברת oak האמריקאית. לומניס עולה ב-6% למחיר של 1.8 דולרים ואלטק עולה ב-11% למחיר של 50 סנט במחזור ער, לקראת פרסום הדו"חות. אופטיבייס עולה ב-2.2% למחיר של 2.3 דולרים על רקע הדו"חות.

סקירת טרום מסחר

בפתיחתו של שבוע המסחר בוול סטריט, צפויים המדדים לרשום עליות קלות, ובכך להמשיך את המגמה החיובית מיום שישי האחרון, בהם רשמו המדדים עליות חדות. החוזים העתידיים מצביעים כעת על עלייה של כ-0.5% בנאסד"ק 100 וב-S&P500 כאשר בהמשך, כחצי שעה לאחר תחילת המסחר, יתפרסמו נתונים מקרו כלכליים בדבר מדד מנהלי הרכש לחודש אפריל, אך הפעם בכל הקשור למגזר השרותים.

ביום שישי עלה הנאסד"ק בכ-2% לרמה של 1,502 נקודות ובכך הגיע לרמה הגבוהה ביותר שלו מאז חודש יוני האחרון. הדאו ג'ונס, ברמה של 8,582 נקודות לאחר עלייה של כ-1.5% בסוף השבוע, ניצב כעת ברמתו הגבוהה מאז ינואר האחרון. הדו"חות האחרונים של החברות המובילות בוול סטריט, הצביעו על מגמה חיובית לרוב, ואלה סייעו למדדים לרשום עליות. יחד עם זאת, אנליסטים בוול סטריט ציינו הבוקר כי אין מה שיתמוך בעליות החדות שנרשמו לאחרונה, וכי השווקים מתקרבים לנקודת התנגדות.

לעומת הדו"חות הכספיים שעלו פעמים רבות על הציפיות, נתוני המקרו המספקים אינדיקציה של מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם, אינם כה חיוביים. נתוני מדד מנהלי הרכש האחרונים הצביעו על רמה נמוכה מהצפוי והיום יצטרפו אליהם נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים שחשיבותם נמוכה יחסית. אלו צפויים להצביע על רמה של 50 נקודות ביחס ל-47.9 נקודות שנרשמו בחודש מארס.

בין החברות הישראליות הודיעה היום חברת צורן המפתחת שבבי דחיסה עבור נגני DVD ומצלמות דיגיטליות כי היא רוכשת את חברת Oak טכנולוג'י האמריקאית, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-265 מיליון דולר, בעסקה של כ-358 מיליון דולר במזומן ובמניות.

כל מניה של חברת Oak תומר עבור 0.2323 מניית צורן, בנוסף לתשלום של 1.78 דולרים למניה. צורן תחזיק ב-66.6% מהחברה הממוזגת ו-Oak תחזיק ב-33.4% הנותרים. שווי השוק של צורן מסתכם בכ-483 מיליון דולר.

חברת אופטיבייס , המתמחה בפיתוח פתרונות לדחיסה והעברת קבצי וידיאו ברשתות רחבות פס, דיווחה היום על הכנסות של 4.4 מיליון דולר ברבעון הראשון - לעומת 4.3 מיליון דולר ברבעון קודם ו-7 מיליון דולר ברבעון מקביל, ירידה של כ-37%. ההפסד הנקי עמד ברבעון שחלף על כמיליון דולר, או 8 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 821 אלף דולר או 7 סנט למניה ברבעון מקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully