וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייסוף בשער השקל טוב לנוחי דנקנר

אלי דניאל

5.5.2003 / 16:14

שווי אי.די.בי אחזקות מגיע כבר ל-710 מיליון דולר; בעוד שמחירה השקלי של מניית החברה עלה ב-52% מאז השפל שנרשם באמצע פברואר 2003, מחירה הדולרי זינק ב-66%

כמעט שנה חלפה עברה לה מאז חתמו גנדן הולדינגס, גנדן השקעות, אי.די.בי, משכית-מן ואברהם לבנת השקעות, על ההסכם לרכישת השליטה באי.די.בי אחזקות , והתנודתיות שאיפיינה את המניה בתקופה זו, נמשכת גם בימים אלה. הפעם, מדובר במסע עליות חד כלפי מעלה - סיבה למסיבה לנוחי דנקנר ולשותפיו, אשר צפויים להשלים את העסקה עד ל-21 במאי 2003.

אך לפני פחות משלושה חודשים ירדה מניית אי.די.בי אחזקות לשפל חסר תקדים בשעה ששווי השוק של חברת ההחזקות הגדולה צנח לרמה של כ-450 מיליון דולר בלבד, למעלה מ-45% מתחת לתג המחיר עליו הסכימו שני הצדדים לעסקה. אבל, לא אלמן ישראל, ומאז הוסיפה המניה למעלה מ-50% לערכה והיא נסחרת כיום לפי שווי של 710 מיליון דולר. שווי זה גבוה בכ-24% מהונה העצמי של החברה כפי שזה היה בתחילת שנת 2003.

אבל, לבד מהעלייה שנרשמה בשווי השוק של אי.די.בי אחזקות, גורם נוסף ששיחק לידיו של נוחי דנקנר הוא הייסוף החד שנרשם בשער השקל אל מול הדולר, ייסוף אשר כשלעצמו תרם לעליית השווי הדולרי של החברה. כך למשל, ב-13 בפברואר 2003 עמד מחיר מניית אי.די.בי אחזקות על 55.5 שקל ומאז הוא עלה בשיעור של 52% למחיר נוכחי של 84.6 שקל. עם זאת, המרת מחיר המניה השקלי למחיר דולרי, מראה כי במשך התקופה המתוארת טיפסה מניית אי.די.בי אחזקות בשיעור גבוה יותר של 66% - ממחיר של 11.34 דולר למניה למחיר של 18.85 דולר למניה.

כפי שהעניינים נראים כעת, נראה כי רוכשי השליטה באי.די.בי אחזקות לא יתקשו בהעמדת הבטחונות המתבקשים לשם קבלת האשראי הדרוש למימון העסקה מבנק לאומי ומקרן הפנסיה ההסתדרותית הגדולה בארץ - מבטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully