וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלושה רבעונים רצופים של הפסדים - כלנית היי-טק סיימה את הרבעון עם רווחים של 789 אלף שקל

ניצן כהן

5.5.2003 / 16:52

הכנסות החברה ירדו ברבעון החולף ב-5%; הנהלת החברה הפיקה לקחים וצימצמה את ההוצאות שלה ב-39%; מהחברה נמסר שנגבו תשלומים מהותיים ממספר לקוחות כמה ימים לאחר תאריך המאזן



לאחר שלושה רבעונים רצופים בהם הציגה הפסדים, חוזרת כלנית מוצרי היי-טק לרווחים רבעוניים. החברה סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2003 עם רווח של 789 אלף שקל, לעומת רווחים של 104 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד - והפסדים של 3.47 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2002.



כלנית היי-טק שמרה ברבעון החולף על שיעור רווח גולמי של 13.5%, והציגה רווח גולמי של 6.34 מיליון שקל לעומת רווח גולמי של 6.78 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה עשתה במהלך הרבעון החולף מספר קיצוצים, שהביאו לשיפור בשורת הרווח הנקי: הפחתת ההוצאות על פרסום ושכר, הן של ההנהלה והן של סוכני המכירות של החברה, הביאה לחיסכון של כ-1.5 מיליון שקל. הנהלת החברה הפיקה לקחים, וכחלק מארגון מחדש צימצמה את הוצאות ההנהלה בשיעור חד של 39%.



הוצאות המימון של החברה, לעומת זאת, עלו ב-21% והסתכמו ברבעון החולף ב-1.22 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של מיליון שקל ברבעון המקביל. מהחברה נמסר כי הסיבה לעלייה החדה בהוצאות המימון נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות הריבית לבנקים, ומעלייה בהוצאות הקשורות בניכיון שוברי עסקות שנעשו בכרטיסי אשראי.



תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה בסוף הרבעון שלילי בהיקף של 4 מיליון שקל. מקורות בחברה מסרו שהסיבה לתזרים השלילי היתה הקדמה של תשלומים לספקים מחו"ל, וגבייה של סכומים מהותיים ממספר לקוחות ימים ספורים לאחר תאריך המאזן, כך שעל פי ההערכות שני נתונים אלה יבואו לידי ביטוי בדו"חות הבאים של החברה.



כלנית מוצרי היי-טק "שרפה" ברבעון החולף מזומנים בהיקף של 328 אלף שקל, כך שבקופתה נותרו 3.65 מיליון שקל לעומת 3.98 מיליון שקל בסוף הרבעון הרביעי של 2002. במהלך חודש אפריל אישרו ועדת הביקורת של החברה והדירקטוריון שלה הזרמה של 3.7 מיליון שקל לקופת חברת כלנית כרמון, שתקצה לה מניות בשיעור של כ-30.9% מהונה העצמי.



מהחברה נמסר בחודש שעבר שרכישת המניות של כלנית כרמון לא תהיה באמצעות אשראי בנקאי, כך שלא ייפגע האובליגו של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully