וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון להצעת שלמה אליהו למכור 11 מיליון מניות הפניקס 1 ב-154 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

5.5.2003 / 17:05

כך נודע ל-TheMarker; המועד האחרון להעברת הצעות נדחה מ-13:00 לשעה 16:00, אך גם ההארכה לא הספיקה כדי לגבש הזמנות לכמות המינימלית - 10.4 מיליון מניות



הצעת המכר של 6.6% ממניות הפניקס 1 ע"י איש העסקים שלמה אליהו נחלה היום כישלון חרוץ - כך נודע ל-TheMarker .המכירה, שהיתה אמורה להיסגר היום עד השעה 13:00 בצהריים, נדחתה לשעה 16:00, אך גם הארכה זו לא סייעה בידיו של אליהו להשלים את העסקה ולהגיע למכירה מינימלית של 10.4 מיליון מניות.



במסגרת העסקה הציע אליהו למכור למשקיעים המוסדיים 11 מיליון מניות של הפניקס 1 במחיר של 14 שקל למניה - נמוך בכ-10% ממחיר השוק ביום פרסום העסקה. עם זאת, משקיעים מוסדיים רבים העדיפו שלא לרכוש את המניות בעיקר בשל חוסר האטרקטיוויות הכלכלית שבעסקה. "מספיק להסתכל על המכפילים של הפניקס לעומת מכפילי ההון של חברות הביטוח האחרות בכדי להבין כי המחיר בו מוצעות מניות הפניקס למכירה הוא יקר", אמר היום אחד המשקיעים המוסדיים שהעדיף שלא להגיש הצעות לרכישת המניות.



התמורה המקסימלית שהיתה אמורה להיתקבל ממהמכירה עמדה על 154 מיליון שקל. ישראל אליהו, מנהל ההשקעות בחברת אליהו אחזקות, ציין כי חלק מהכספים שיגויסו יופנה להחזר הלוואות של הקבוצה לבנקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully