וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק שנברג, סמנכ"ל פיתוח עסקי בצורן: "רכישת Oak הופכת אותנו לחברה יציבה יותר ומגוונת את קווי המוצר שלנו"

שירלי יום-טוב

5.5.2003 / 19:09

"הפרמיה על מחיר השוק משקפת גם פרמיית שליטה בחברה, שתאפשר לנו גמישות בקבלת החלטות; המטרה שלנו היתה מובילות של צורן בתחום הטלוויזיה הדיגיטלית; בחברה הממוזגת יהיו 650 עובדים ■ צורן תרכוש את Oak האמריקאית בעסקה של 358 מ' ד'



"המיזוג של צורן עם Oak עושה אותנו לחברה הגדולה בעולם בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים והופך אותנו לחברה יציבה יותר", אומר היום יצחק שנברג, סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברת צורן , שהודיעה היום על רכישתה של חברת Oak טגנולוג'י האמריקאית, תמורת 358 מיליון דולר במזומן ובמניות.



"המטרה שלנו היתה להפוך לחברה מובילה בתחום זה כאשר המטרה האסטרטגית היא מובילות של צורן בתחום הטלוויזיה הדיגיטלית", מציין שנברג, ומפרט מדוע הרכישה של Oak נחוצה, ומדוע חושבת צורן שפרמיה של 24% על שווי השוק של oak ערב סגירת העסקה, הינה מוצדקת.



"הרכישה של Oak מגוונת את קווי המוצר שלנו. יש להם לדוגמה קו של מדפסות דיגיטליות המתקשר לפעילות שלנו בתחום המצלמות הדיגיטליות, כאשר בעתיד מדברים על קישור ישיר בין מצלמה הדיגיטלית למדפסת, ללא חיבור למחשב באמצעי קישור בין השניים. התחום הזה מאוד מתפתח, וכיום כבר יש מדפסות המיועדות לתמונות בלבד".



תחום נוסף עליו מדבר שנברג הוא טכנולוגיית ה-HDTV המאפשרת שיפור איכות התמונה במקלטי טלוויזיה. "Oak מפתחת צ'יפים המאפשרים את שילוב הטכנולוגיה הזו במכשירי טלוויזיה. זו טכנולוגיה שנמצאת בתחילת דרכה ומדברים על התפתחות ענפה של התחום הזה ב-10 השנים הבאות, כך שנרצה להיות שם".



oak היא חברה מפסידה, מדוע לרכוש חברה כזו?



"אנחנו מצפים ששילוב הפעילות בין צורן ל-oak יביא לסינרגיה רבה שתהפוך בסופו של דבר את הפעילות לרווחית. בנוסף, הפעילות של חטיבת ההדמיה הדיגיטלית של החברה רווחית והם הופכים ליעילים יותר ויותר. הפעילות המפסידה של החברה, בתחום האחסון האופטי, נמכרה תמורת כ-35 מיליון דולר והחברה יצאה מתחום זה".



מדוע לא רכשתם רק את הטכנולוגיה של החברה?



"Oak לא היתה מסכימה למכור לנו רק את הטכנולוגיות שלה, ולהישאר בלי כלום. זה לא מהלך הגיוני".



מה יקרה מבחינת קופת המזומנים לאחר העסקה?



"אנחנו משלמים 100 מיליון דולר במזומן, אבל זה לא משאיר אותנו רק עם כ-37 מיליון דולר בקופה כי ל-Oak יש כ-65 מיליון דולר ויש להם גם את עסקת המכירה של תחום האחסון האופטי, שתתרום להם כ-15 מיליון דולר במזומן".



מדוע הפרמיה על שווי השוק של Oak מוצדקת?



"בין היתר, מדובר על פרמיית שליטה, שתאפשר לנו יתר גמישות בקבלת החלטות בחברה הממוזגת. לוי גרצברג יישאר מנכ"ל ונשיא החברה ויהיה לנו רוב במועצת המנהלים - 6 דירקטורים שלנו ו-3 של Oak. בנוסף, בדקנו קריטריונים נוספים כמו תחזיות צמיחה עתידית של החברה".



מדוע המניה נופלת ב-10%? אולי שוק ההון חושב שהפרמיה מוגזמת?



"דבר מקובל הוא שכשרוכשים חברה, המניה של הרוכשת יורדת ושל הנרכשת עולה. אם השוק היה חושב שהפרמיה מוגזמת, מניית צורן היתה נופלת ב-30% והמניה של Oak היתה נותרת ללא שינוי - דבר שלא קורה היום. מלבד זאת, זו עסקה לטווח הארוך ואנחנו לא מסתכלים על מה יהיה מחיר המניה בעוד שבועיים".



כיצד ממצבת אתכם הרכישה הזו מול מתחרים שלכם כמו ESS למשל?



"זו דוגמה מצוינת לתועלת של המיזוג הזה - אנחנו עכשיו גדולים מ-ESS ויש לנו יתרון לגודל מולם מכל הזוויות האפשריות. אנחנו נהיה חברה יציבה יותר מ-ESS למשל, כי הם חברה של ענף אחד, ה-DVD. אם התחום הזה ייגמר, הם יישארו בלי כלום. לעומת זאת, אנחנו הופכים כעת לחברה יותר יציבה".



צורן ו-Oak יעסיקו ביחד כ-650 עובדים, זאת טרם תהליך הסינרגיה. בשיחת הוועידה שקיימו צורן ו-Oak ציינה צורן כי מספר זה לא כולל תוספת צפויה של עובדים לחברה הממוזגת, כדי לחזק את צוות התמיכה של השתיים. הסינרגיה, המרמזת אולי על קיצוץ במספר העובדים, תהיה בתחום הייצור של הצ'יפים ובהוצאות ההנהלה וכלליות של החברה הממוזגת, כלומר במטות של החברה. צורן ציינה כי יש לצפות להוצאות חד פעמיות ברבעונים הבאים, בכל הקשור למחיקה של מחקר ופיתוח בתהליך. מעבר לכך, לא ציינה החברה תחזיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully