וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: ירידה של 0.8% ביתרות מטבע החוץ של ישראל באפריל ל-23.34 מיליארד דולר

אמיר טייג

5.5.2003 / 13:22

בחישוב שנתי ירדו יתרות מטבע החוץ של ישראל בכ-3% ובכ-6% משיא היתרות שנרשם בחודש יוני אשתקד; הירידה נובעת ממשיכות הבנקים המסחריים מפקדונותיהם בבנק ישראל



יתרות המט"ח של ישראל ירדו בחודש אפריל ב-188 מיליון דולר והסתכמו ב-23.336 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים שמפרסם בנק ישראל. מבנק ישראל נמסר כי ירידה זו נובעת ממשיכות הבנקים המסחריים מפקדונותיהם בבנק ישראל, שקוזזו בחלקן על ידי הכנסות בנק ישראל על יתרות המט"ח. הרמה בחודש אפריל משקפת ירידה של 0.8% לעומת חודש מארס. בחישוב שנתי ירדו יתרות מטבע החוץ של ישראל בכ-3% ובכ-6% משיא היתרות שנרשם בחודש יוני אשתקד.



יש לציין כי בחודש מארס נרשמה עלייה של 2% ביתרות המטבע חוץ. עלייה חריגה זו נגרמה בעיקר על ידי כניסה של כספי סיוע אמריקאי. מלבד עלייה זו ועלייה קלה נוספת בחודש דצמבר, רושמות יתרות המטבע חוץ של ישראל ירידה רצופה מאז יוני 2002.



יתרות המט"ח של בנק ישראל הן גורם חשוב התומך בחוסנו של השקל. במקרה קיצוני בו יותקף השקל על ידי ספקולנטים שימכרו שקלים וירכשו דולרים, עשוי הבנק לנצל יתרות מטבע אלו, להתערב במסחר ולהזרים ביקושים לשקל מול הדולרים שבקופתו. הגישה בבנק ישראל היא כי רמת היתרות הנוכחית היא יחסית גבוה ומספקת ביטחון רב לגבי חוסנו של השקל.



חברות דירוג האשראי הבינלאומיות שוקלות את יתרות המטבע גם כחלק מיכולתה של ישראל לפרוע התחייבויותיה כלפי חוץ. הטענה היא כי יתרות המטבע הנוכחיות של ישראל גבוהות מספיק על מנת לעמוד במתקפות על השקל, וכן על מנת להבטיח החזר החובות במט"ח של המשק הישראלי. מרבית הכלכלנים וראשי בנק ישראל מניחים כי רמת היתרות הנוכחית מספיקה על מנת לשמור על חוסנו של השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully