וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בפגישתו היום

דפנה מאור

6.5.2003 / 8:22

הריבית נמצאת בשפל של 41 שנים, של 1.25%; הבנק מצפה להתאוששות בטווח הבינוני



הבנק הפדרלי צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי בפגישתו היום. הריבית הנוכחית היא 1.25%, הנמוכה ביותר מאז 1958. הורדת הריבית האחרונה התבצעה בדצמבר 2002, אז הוריד הבנק את הריבית בחצי אחוז. ההודעה על הריבית תתפרסם ביום שלישי בשעה 21:15 לפי שעון ישראל.



20 מתוך 22 סוחרי אג"ח הפועלים ישירות מול הבנק הפדרלי, צופים כי הבנק יותיר את הריבית ללא שינוי, לפי סקר שערכה סוכנות רויטרס. 8 מתוך 22 הסוחרים הללו מצפים להורדת ריבית ביוני. במסחר בחוזים על הריבית נרשמה ביום שישי ירידה המצביעה על ציפיות אפסיות להורדת ריבית בפגישה השבוע. החוזים ליוני מצביעים על סיכויים של 62% להורדת ריבית ב-25 ביוני.



בסקר שערכה סוכנות בלומברג אמרו 69 מתוך 71 כלכלנים כי הבנק הפדרלי צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי.



רמתה הנמוכה של הריבית, וציפיות של הבנק הפדרלי להתאוששות מתונה בצמיחה בטווח הבינוני מונעים מהבנק להוריד את הריבית למרות נתונים כלכליים שליליים שפורסמו בארה"ב בשבוע שעבר. נתונים אלה כללו ירידה חדה מהצפוי בפעילות במגזר הייצור ועלייה בשיעור האבטלה באפריל לרמה של 6%, שהיתה גבוהה מהצפוי.



הנסיגה בשוק העבודה היא אחד הגורמים המדאיגים ביותר עבור המשק האמריקאי, שצמח בקצב איטי מהצפוי ברבעון הראשון. הצמיחה בתוצר האמריקאי הסתכמה ב-1.6% ברבעון הראשון, בעקבות המלחמה בעיראק וחורף קר במיוחד. השנה צפויה כלכלת ארה"ב לצמוח בשיעור של 2.2%, לפי תחזית קרן המטבע הבינ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully