וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צורן: Oak הקדימה אותנו ברכישת חברת טרה-לוג'יק

עידו אלון

6.5.2003 / 9:21

יצחק שנברג, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בצורן, אמר כי רכישת טרה-לוג'יק לא התממשה עקב המחיר הגבוה שנדרש





חברת Oak עברה מהפכים רבים בשנים האחרונות. פעילותה המסורתית, פיתוח ושיווק פתרונות לאחסון מידע, גדילה שווי השוק ל-1.7 מיליארד דולר ב-2000. אך התכווצות שוקי הטכנולוגיה הסבה הפסדים.



השנה האחרונה שבה רשמה החברה מקליפורניה רווחיות היתה ב-98', וגם אז היא סבלה מהפסד תפעולי. ב-2002-'99 הסתכמו הפסדיה המצרפיים ב-141 מיליון דולר. ב-2002 ירדו הכנסותיה ב-17% לעומת 2001 והפסדיה הסתכמו ב-27 מיליון ד'.



בעקבות זאת החליט מנכ"ל החברה, שון יאנג-קון, לבצע תפנית עסקית לעבר המדיה הדיגיטלית, הקרובה יותר לליבה של צורן. Oak מכרה באפריל 2003 את עסקי אחסון המידע לחברת Sunplus הטייוואנית תמורת 30 מיליון דולר. סכום זה הגדיל את המזומנים ל-98 מיליון דולר.



Oak תלתה את תקוותיה החדשות בשבבים לממירים וטלוויזיות ברזולוציה גבוהה (HDTV). כדי להיכנס לשוק צומח זה רכשה Oak באוקטובר 2002 את חברת טרה-לוג'יק תמורת 38 מיליון דולר וכיסוי חובות בסך 12 מיליון דולר. באמצעות רכישה זו קיבלה Oak הסכמי OEM (שיווק באמצעות מותג) יוקרתיים עם חברות מובילות דוגמת סוני, מיצובישי וסמסונג, שלה קשרים ענפים גם עם צורן וטושיבה.



ברבעון שהסתיים במארס הניבו חוזים אלה 4.8 מיליון דולר הכנסות, 18% מהמחזור. תחום נוסף שבו פעילה Oak הוא פיתוח שבבים ותוכנה למדפסות דיגיטליות, שהניב 48% מהמחזור.



יאנג-קון אמר בשיחת הוועידה כי הפעילות המפסידה של החברה היתה אחסון המידע, כך שבאמצעות השלתה נסללה דרכה של Oak לאיזון. בדו"חותיה של Oak לרבעון החולף העריכה החברה כי היא תשוב לייצר מזומנים מפעילות ברבעון השלישי. מנכ"ל צורן, לוי גרצברג, העריך כי החברה תתרום לרווחיות צורן כשני רבעונים לאחר השלמת העסקה.



בעלת המניות העיקרית ב-Oak היא קרן פידליטי האמריקאית, המחזיקה ב-8.5% ממניות החברה. החברה לא היתה שותפה לחגיגת ההנפקות שאפפה את וול סטריט ב-2000-'98. למעשה, Oak ביצעה את גיוסיה עוד ב-95'. ההנפקה הראשונה של החברה היתה בפברואר 95', ובה גייסה 66.5 מיליון דולר לפי 14 דולר למניה. ארבעה חודשים לאחר מכן ביצעה Oak גיוס שני נרחב יותר, של 110 מיליון דולר, לפי מחיר של 27.5 דולר למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully