וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד יוסי שגב בראיון למגזין TheMarker: "אני צופה כאן בום כלכלי"

אמיר הלמר

6.5.2003 / 9:34

שגב, שהונו האישי נאמד ב-100 מ' ד' והיקפו של תיק ההשקעות שלו מגיע ל-50 מ' ד', סבור כי הכלכלה הישראלית נמצאת בנקודת מפנה; המוטו העסקי הייחודי שלו: "אסור לקחת אשראי. אי אפשר להרוויח את הריבית שהבנק דורש"



"אני מאמין גדול בשקל יותר מאשר בדולר, ואני מאמין בחוסנה של המדינה. לא מזמן קניתי במכרז של בנק ישראל איגרות חוב מסוג גליל ל-20 שנה ב-90 מיליון שקל", אומר עו"ד יוסי שגב. בראיון שמתפרסם בימים אלה במגזין "TheMarker" אומר שגב: "שיעור הנכסים הנזילים שהחזקתי בישראל היה 50% בלבד בנובמבר 2002, וכיום הוא מסתכם ב-75%".



הונו האישי של שגב מוערך ביותר מ-100 מיליון דולר. תיק ההשקעות הפיננסיות שלו בלבד הוא יותר מ-50 מיליון דולר. כמחצית מהתיק הפיננסי שלו, 120 מיליון שקל, מושקע בתוכניות חיסכון הנושאות ריבית של 7.1% למשך 15 שנה. ההשקעה הזו, המייצרת ריבית שנחשבת נדירה, נעשתה ב-99'. הוא השקיע 90 מיליון שקל באג"ח מדינה ל-18 שנה בינואר 2003.



אסטרטגיית ההשקעות של שגב מבוססת על גישה שאינה מקובלת על מרבית אנשי העסקים בעולם - לא לקחת אשראי מהבנק. "אסור לקחת אשראי, שכן אי אפשר להרוויח את הריבית שהבנק דורש, אלא אם כן מגלגלים את העסק במהירות גדולה", אומר שגב. "בדבר הזה יש סיכון גדול מדי לנפילת העסק. זה יכול להצליח פעם-פעמיים, אבל לאורך זמן זה נדון לכישלון. לעומת זאת כשאתה משקיע בעסק את ההון העצמי שלך, אתה תמיד יכול להמתין. יש לך אורך נשימה ואפשרות בחירה אם לצאת מהעסק ומתי. זה שווה הרבה מאוד כסף", אומר שגב.



בעתיד צופה שגב כי הבנקים ייעלמו כליל מהמפה הכלכלית, בגלל הירידה המתמדת בעלויות הייצור בעולם, שתוביל לירידת הריבית עד ל-0%. "הבנקים שנותנים אשראי לכל חיים בעולם ורוד שכולם יוכלו להחזיר להם את הכסף. הביטחונות שלהם לא טובים. הם נתנו אשראי לעסקים שלא יכולים לעמוד בגובה הריביות" אמר שגב. הוא סבור שלא מן הנמנע שקשיי הנזילות של המגזר העסקי עלולים להביא לנפילתו של בנק גדול בישראל. לדבריו, לאחר היעלמותם של הבנקים "אנשים יסתמכו יותר על גיוס כסף מהציבור ועל הכנסת שותפים לעסקים".



"אני צופה כאן 'בום כלכלי' גדול, עלייה מטאורית של המדינה. האינתיפאדה הרי תיגמר בקרוב, לא מפני שנרצה בכך אלא משום שיכריחו אותנו. יושיבו אותנו, ישימו לפנינו מפת חלוקה חדשה, יגידו לנו לחתום, ואנחנו נחתום. זה, בשילוב עם התוכנית החדשה להקטנת המגזר הציבורי וניצול ההון האנושי שלנו, יקפיצו את המדינה", אומר שגב.



שגב נחשב לאחד מעורכי הדין המובילים בישראל בתחום המסחרי. בניגוד לעורכי דין אחרים, סולד שגב משיטת חיוב לפי שעות, ואת לקוחותיו הוא נוהג לחייב לפי אחוזים מהתוצאות שהשיג בעבורם. לרוב הוא גובה עמלה של כ-15% מערך התיק.



עם התיקים המפורסמים של שגב נמנים תיק הפירוק של בנק צפון אמריקה, ייצוג של איש העסקים זאב מוזס בסכסוך ב"ידיעות אחרונות", ייצוגה של ליז הרדי במאבק על עזבונו של שאול אייזנברג, וכן התביעה נגד כלל אינווסטמנט בגין המעילה של המנכ"ל לשעבר אריה גולדין. בתיק של כלל זכה שגב בתביעה אישית בכ-9 מיליון דולר בגין אובדן רווחים בתיק השקעות פרטי שלו בכלל אינווסטמנט.



שגב גם השקיע בכמה נכסי נדל"ן, בהם בפרויקט כפר הים בגבעת אולגה ובכ-40 דונם שהופשרו לבנייה באזור הוד השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully