וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריט: חדירה ראשונה לוריזון - תספק פתרון לשיפור התקנת מערכת ADSL אצל קודטל מהרפובליקה הדומיניקנית

גתית פנקס

6.5.2003 / 12:38

ההיקף הכספי של החוזה אינו גדול, אך גם על רקע זהות הלקוחה המניה זינקה אתמול ב-27.7%; ליעם גלין המנכ"ל: "ההכנסות מהחוזה יוכרו ברבעון השני והשלישי; יש חוזים דומים נוספים בדרך"



קפיצה של 27.7% במניה במחזור כפול אתמול, זו התגובה של המשקיעים לחוזה החדש עליו הודיעה אמש חברת ריט טכנולוגיות הישראלית מקבוצת רד. ריט, העוסקת באספקת פתרונות אינטגרטיוויים לניהול רשתות תקשורת המיועדים לשוק תקשורת הטלפון ולשוק תקשורת הנתונים, הודיעה כי קיבלה הזמנה מחברת Codtel, ספקית שירותי טלקום ברפובליקה הדומיניקנית שבמרכז אמריקה. החוזה הינו עבור מוצר ה-PairQ של ריט בו תעשה החברה שימוש בקיצור זמן ושיפור שיטת התקנת פתרונות ADSL.



החברה האם של קודטל היא וריזון, והחוזה הנוכחי מהווה את החדירה הראשונה של ריט לקבוצה. בריט מסרבים למסור את שווי העסקה, אולם ככל הנראה ההיקף שלה אינו גדול (כלומר, איננו של מיליוני דולרים). קודטל מספקת שירותי קול ונתונים קוויים ליותר ממיליון לקוחות וריט כבר סיפקה לה ברבעון הנוכחי את ה-PairQ. חלק מההכנסות יוכרו כבר ברבעון השני והיתר בהמשך.



ליעם גלין, נשיא ומנכ"ל ריט, מסביר כי אין כיום אף חברה המציעה פתרון המתחרה ב-PairQ והתחרות היחידה כאן היא מכיוון מתודות מיושנות ותהליכים ידניים. ככלל, בתחום הטלקום החברה מתחרה בחברות פלוק ו-EML.



"חברות טלפוניה מתמודדות עם התקנת DSL בשיטה של הערכה גסה", אומר גלין, "הן קובעות טווח גיאוגרפי מסוים מסביב למרכזיה וקובעות כי כל מה שנמצא בתוך שטח ה'מעגל' הוא בר התקנה ומה שמחוצה לו איננו. ואולם במציאות, המצב שונה לחלוטין. ישנם מקרים בהם בתוך הטווח דווקא לא ניתן להתקין ומחוצה לו ניתן. על כן, כדי לדעת זאת מראש, יש צורך לעשות בדיקה פיזית לכל קו, והמוצר שלנו מאפשר לבצע אפילו מספר בדיקות איכות ואימות על מספר קווים. בנוסף, יש לנו אלגוריתם של קצב חיזוי ה-DSL שמאפשר להקצות את הקווים הנכונים לקצבים המתאימים", הוא מסביר.



מאז השקת פתרון ה-ADSL הראשון של קודטל בתחילת 2001, הדרישה באזור גוברת והיא מקווה בקרוב לפרוש את השירות בכל רחבי הרפובליקה. ריט הודיעה בינואר השנה על הלקוח הראשון ל-PairQ, חברת Matav ההונגרית, ולדברי גלין יש חוזים נוספים בדרך.



ריט נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-10.5 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2003 היא הציגה הכנסות של 3.5 מיליון דולר, הידרדרות של 20% מהרבעון הרביעי של 2002. הפסדיה הנקיים של החברה היו כ-1.1 מיליון דולר או 12 סנט למניה, שיפור של כ-770 אלף דולר מהפסדי הרבעון הרביעי.



מאז תחילת השנה המניה זינקה ב-67%. יהודה וזהר זיסאפל, בעלי השליטה בקבוצת רד, מחזיקים ב-19.3% ו-15.7% ממניות ריט בהתאמה. החזקתו של זהר שווה היום 1.7 מיליון דולר וזו של יהודה כ-2 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully