וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרקום הישראלית הנסחרת באירופה תתמזג עם פרפקט דטה - שלד בורסאי אמריקאי - בעסקת מניות

שירלי יום-טוב

6.5.2003 / 20:10

אייל טוכמן, סמנכ"ל הכספים: מטרת העסקה היא לעבור להיסחר בניו יורק, כי באירופה הסחירות נמוכה, ולהעשיר את הקופה ב-2 מ' ד' במזומן; סופרקום מפתחת כרטיסים חכמים



חברת סופרקום הישראלית, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק האירופית (סימול sprc.be), הודיעה היום כי היא עתידה להתמזג עם חברת פרפקט דטה (PerfectData), הנסחרת ברשימת הבולטין בורד בארה"ב (סימול PERF.OB), לפי שווי שוק של כ-4 מיליון דולר. מדובר בעסקת מניות שבסיומה יחזיקו בעלי המניות של סופרקום כ-72.5% ממניות פרפקט דטה, ובעלי המניות של פרפקט דטה יחזיקו בכ-21.5% ממניות סופרקום. סופרקום עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק כרטיסים חכמים ללא מגע יד אדם.



אייל טוכמן, סמנכ"ל הכספים של סופרקום, מסביר כי הרכישה היא בעצם עסקה למיזוג עם שלד, הנסחר בארה"ב. כלומר, פרפקט דטה, המציגה את עיסוקה כתכנון מוצרים נלווים למחשבים ושיווקם, נמצאת כיום בתהליך של מכירת כל הפעילות שלה והיא אמורה בסופו של תהליך זה להישאר עם 2 מיליון דולר במזומן, אותם תקבל סופרקום לאחר השלמת העסקה.



טוכמן מציין כי המטרה של עסקה זו היא כפולה. האחת היא לפגוש 2 מיליון דולר במזומן, שיעשירו את קופתה של סופרקום. המטרה השנייה היא להעביר בסופו של דבר את המסחר במניות החברה מהנאסד"ק האירופי לניו יורק, שם הסחירות גבוהה יותר. בנוסף, תוכל החברה להתקרב ללקוחותיה באזור צפון אמריקה.



בעלי המניות של פרפקט דטה יקבלו לידיהם מניות סופרקום כהזדמנות השקעה. טוכמן מציין כי החברה בעצם לא פעילה כיום, והמשך הקיום שלה בפורמט הנוכחי מהווה נטל ולא נכס. טוכמן מציין כי בעת האחרונה רשמה החברה הוצאות לרוב, בעיקר לרואי החשבון, לאחר שהפעילות בה הלכה ודעכה.



לאחר השלמת העסקה, שתארך כ-4-3 חודשים הכוללים את הגשת כל המסמכים הנדרשים ל-SEC, שואפת סופרקום להתחיל את המסחר ברשימת החברות הקטנות (SmallCap), בה הסחירות גבוהה יותר מאשר ברשימת הבולטין בורד. לאחר השלמת מהלך זה, החברה עתידה למחוק את מניותיה מבורסת הנאסד"ק האירופית.



המטה של חברת סופרקום, המנוהלת על ידי אבי שכטר, נמצא ברעננה. לחברה סניפים בארה"ב, הונג קונג וסין. הרבעון הרביעי היה רבעון חמישי ברציפות בו הצליחה לדווח על רווח נקי, שהסתכם ב-2.2 מיליון דולר. את שנת 2002 כולה סיימה החברה עם רווח נקי של 5.8 מיליון דולר.
השיפור ברווחיותה של סופרקום הגיע במקביל לצמיחה שחלה בשורה העליונה, לאחר שההכנסות השנתיות גדלו בכ-17% לכ-8 מיליון דולר, מזה הכנסות של כ-1.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי. קופת החברה הכילה בתום שנת 2002 סך של כ-4.6 מיליון דולר וההון העצמי של החברה הסתכם ב-31 בדצמבר 2002 בכ-13.8 מיליון דולר.



לפני כחודשיים דיווחה סופרקום על זכייה במכרז ל-3 שנים של משרד הפנים להנפקת רשיונות כלי ירייה. היקפו הכספי של המכרז, בו נטלו חברות מובילות מתחום הכרטיסים בישראל, מסתכם במיליון שקל. היקף הרשיונות אותם תכין החברה מוערך בכ-300 אלף.



מבנה ההחזקה במניות סופרקום מתחלק בין 44% מהמניות הנמצאות בידי הציבור, לבין יתרת ההחזקות המתחלקות בין 3 המייסדים של החברה, אלי רוזן, אבי לנדמן ויעקב חסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully