וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לצלול: היורו הגיע לרמה של 1.14 דולר ליורו לאחר הודעת הבנק הפדרלי

רונן סרברניק

6.5.2003 / 22:44

מול הין נחלש הדולר ל-117.82 ין לעומת 118.64 ין אמש



היורו זינק מול הדולר האמריקאי לרמה שלא רשם מאז 11 בפברואר 1999. המטבע האירופי נסחר ב-1.14 דולר לאחר הודעת הפד על השארת הריבית בארה"ב ברמתה הנוכחית, והוא מאיים להתקדם בצעדי ענק מול הדולר בשל בריחת משקיעים מנכסים אמריקאיים לאירופיים. מול הין נחלש הדולר ל-117.82 ין לעומת 118.64 ין אמש.



הין סובל אף הוא מחולשה מול היורו. המטבע האירופי הגיע לשער של 134.27 ין, גם הוא שיא של יותר מארבע שנים.



היום החליטה ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי, בהתאם לדעתו של יו"ר הבנק, אלן גרנספן, על השארת שיעור הריבית ברמתה הנכחית של 1.25%, רמת שפל של 41 שנה.



הבנק אמר שהתנאים מתאימים להתאוששות משמעותית של הכלכלה האמריקאית למרות שהיקפה ותזמונה עדיין אינם ברורים. במקביל הזהירה הוועדה שעלול להירשם שיעור צמיחה נמוך מהצפוי וכך רמזה על אפשרות של הורדת ריבית מאוחרת יותר.



"הסיכוי לירידה בלתי רצויה באינפלציה גדול מהסיכוי לעלייה מרמתה הנמוכה הנוכחית", אמר הבנק. זוהי הפעם הראשונה שוועדת השוק הפתוח הזכירה את החשש מדיפלציה בהודעותיה.



אתמול דווח על עלייה חדה של 71% במספר הודעות הפיטורים בארה"ב בחודש אפריל. מנתונים שאספה חברת הייעוץ וההשמה צ'אלנג'ר גריי אנד כריסמס עולה כי חברות אמריקאיות הודיעו באפריל על פיטורים של 146,399 איש, לעומת כ-85 אלף הודעות בחודש מארס. נתונים אלה מאששים את נתוני משרד העבודה האמריקאי, שדיווח כי שיעור האבטלה בכלכלה הגדולה בעולם עלה ל-6% בחודש אפריל על רקע פיטורים רבים, וחוסר היענות של מעסיקים לגייס עובדים חדשים.



מנגד, מגזר השירותים בארה"ב עבר התאוששות בחודש אפריל - ורשם עלייה בפעילות. מדד מנהלי הרכש למגזר רשם קריאה של 50.7 לעומת רמה של 47.9 במארס, המעידה על ירידה בפעילות. כלכלנים צפו כי המדד ירשום רמה של 49-50 נקודות באפריל. מגזר השירותים תופס נפח גדול יותר - 85% מכלל הכלכלה האמריקאית. השיפור נבנה, ככל הנראה, על מצב רוח שפיר יותר בקרב הצרכנים באפריל - על רקע הניצחון הצבאי בעיראק.



הדולר עלול ליפול ל-1.20 דולר ליורו



סוחרי מט"ח, שהשתתפו בסקר שערכה סוכנות בלומברג, המליצו ברוב של שני שלישים על מכירת הדולר. הטון השלילי במסחר במטבע האמריקאי נרשם גם בעקבות נתונים כלכליים שליליים שפורסמו בארה"ב בשבוע שעבר - ירידה חדה מהצפוי בפעילות במגזר הייצור; עלייה בשיעור האבטלה באפריל לרמה של 6%, שהיתה גבוהה מהצפוי.



הדולר ירד בכ-7% מול היורו מתחילת השנה. ואולם, שער זה גבוה מהממוצע בן 15 השנים מול היורו והמארק הגרמני - וישנם כלכלנים המעריכים כי הוא עלול ליפול לשער של 1.20 דולר ליורו עד סוף השנה. נפילת הדולר איננה משקפת את היחס בין הצמיחה בארה"ב לבין גוש היורו, אלא את הציפיות שארה"ב תסבול מגידול בגרעונות הסחר ובתקציב הממשלתי - ומצמיחה נמוכה מהממוצע ההיסטורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully