וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה בגרמניה עלתה ל-10.7%; יותר מ-4 מיליון גרמנים מובטלים

יהודה שויצר

7.5.2003 / 12:00

הנתונים מטילים צל כבד על המשך כהונתו של הקאנצלר שרדר; 44 אלף גרמנים איבדו את מקום עבודתם באפריל



שיעור האבטלה בגרמניה זינק בחודש אפריל לרמה של 10.7%, עת 44 אלף גרמנים נכנסו למעגל הלא מועסקים. בחודש מארס עמד שיעור האבטלה בגרמניה על 10.6%. האבטלה בגרמניה עולה זה חודש 13 ברציפות על רקע ירידה בביטחון העסקי וחולשה במשק האירופי ככלל, ובמשק הגרמני בפרט. מהנתונים עולה כי יותר מ-4 מיליון גרמנים הנם כעת מחוסרי עבודה.



כלכלת גרמניה כמעט ולא צמחה מאז נכנסה למיתון בשנת 2001. חברות ענק, בהן סימנס, וולקסווגן ואחרות הודיעו על פיטורי עשרות אלפי עובדים.



העלייה בשיעור האבטלה מטילה צל כבד על המשך כהונתו של הקאנצלר גרהארד שרדר הניצב בפני חיצי ביקורת נוקבים על דרך ניהולו את המשבר הנרקם במשק הגרמני. עם פרסום נתונים אלה, עולה ספק גדול אם שרדר יוכל עתה לקדם את התוכנית הכלכלית שחשף לפני שבוע, שבחלקה מקלה על מעסיקים לפטר עובדים. התוכנית מעוררת התנגדות בקרב האיגודים המקצועיים והאגף השמאלי של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, אך בכירים במפלגה בכל זאת הביעו עם חשיפתה את תמיכתם בה. שרדר אותת קודם לכן כי אם לא יזכה לתמיכה יתפטר.



התוכנית תידון בכינוס המפלגה ב-1 ביוני. התוכנית נועדה לצמצם את מערכת הפנסיה ולהקל על מעסיקים לפטר עובדים. כיום נרתעות חברות רבות מגיוס עובדים, גם כשהביקוש עולה, מתוך ידיעה כי יתקשו לפטר אותם כהשביקוש יירד וייאלצו להתמודד עם מצבת הוצאות גדולה גם בעת ירידה בהכנסות. כתוצאה מחוקי העבודה הקשיחים, אומרים מבקריהם, האבטלה בגרמניה גבוהה גם בעתות שגשוג.



לאחרונה נחשפו נתונים כלכליים שהצביעו על כך שברבעון השני של 2003 תיתכן צמיחה שלילית בגרמניה. מדד הביטחון העסקי- Ifo ירד לרמה הנמוכה ביותר זה 16 חודשים. ממשלת גרמניה מצדה הפחיתה את תחזית הצמיחה בתמ"ג ב-2003 ל-0.75% - ההפחתה השלישית בתוך ששה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully