וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתשים אגן רכשה קו מוצרי תוספי מזון מענקית הכימיה והתרופות מרק

רונן סרברניק

7.5.2003 / 20:06

אנליסט לידר ושות' מעריך שהרכישה מדגישה את המחויבות של מכתשים להתרחב גם בתחומי ה-Non agro; מעריך כי הרכישה תגדיל את מכירות החברה ב-1.5%-1%

מכתשים אגן ממשיכה להרחיב את עסקיה בתחום ה-Non agro. כך עולה מהרכישה האחרונה שביצעה החברה ואשר פורסמה אתמול ע"י המוכרת - ענקית הכימיה והתרופות הגרמנית מרק (סימול MRK).

לאחר שרכשה בחודש אוקטובר קו מוצרים בשווי של כ-130 מיליון דולר מחברת באייר, פורסם אתמול באתר של מרק כי החברה רכשה קו ייצור תוספי מזון בשם Nutriblend Ltd. nutritional supplements. תנאי העסקה המדויקים לא נמסרו, אך אנליסט לידר ושות' אורי הרשקוביץ מעריך כי הרכישה תגדיל את מכירותיה של מכתשים אגן בכ-1.5%-1%.

לפי פרסום מרק, כל עובדי נוטריבלנד, אשר ממוקמת ברוצ'סטר שבבריטניה, ימשיכו בעבודתם. לנוטריבלנד מכירות שנתיות של 10-15 מיליון יורו. מנכ"ל מכתשים אגן, מוריס זלקה, אמר כי "קו מוצרי נוטריבלנד ומיקומם בבריטניה מתאימים באופן נפלא לפורטפוליו המוצרים שלנו ולתוכניותינו האסטרטגיות באירופה".

האנליסט אורי הרשקוביץ אמר ל-TheMarker כי הוא מעריך שהרכישה האחרונה של מכתשים אגן מדגישה את המחויבות של החברה לבצע התרחבות גם בתחומים אשר אינם קשורים לחומרי הדברה.

מכתשים אגן, החברה הגנרית הגדולה בעולם בתחום חומרי ההדברה, דיווחה בתחילת השבוע כי הרוויחה 32 מיליון דולר במחזור של 325 מיליון דולר ברבעון הראשון. מכירותיה צמחו ב-38% ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-325 מיליון דולר.

עיקר הגידול נרשם באירופה, שתרמה 83 מיליון דולר מהגידול הכולל של 89 מיליון דולר במכירות החברה ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל ב-2002.

אירופה סיפקה למכתשים 57% מהכנסותיה הכוללות, בהשוואה ל-43% ברבעון המקביל, ובכך עשתה החברה צעד נוסף להקטנת תלותה בשוק הדרום אמריקאי וחיזוק מעמדה בשוק האירופי, שמתאפיין בימי אשראי מועטים ללקוחות ובמוסר תשלומים גבוה.

מנכ"ל מכתשים אגן, שלמה ינאי, שהחליף את אילן לויטה בתפקיד עם פרסום הדו"חות, ציין כי בכוונת החברה להמשיך בתנופת הצמיחה ולנצל הזדמנויות עסקיות לרכישות נוספות שיתרמו להגדלת המכירות בשווקים יציבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully