וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים קלות בעקבות מניית סיסקו

רונן סרברניק

7.5.2003 / 23:38

הנאסד"ק ירד ב-1.1%; הדאו רשם ירידה של 0.3%; טבע ירדה ב-1.9%; מניות השבבים ירדו בעקבות אינטל ו-AMD; באייר עלתה ב-5.5%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות שערים בעקבות מניית סיסקו ובעקבות מימושים של רווחי המסחר מאתמול. הנאסד"ק ירד ב-1.1% והדאו רשם ירידה של 0.3%.

ענקית התרופות הישראלית טבע ירדה ב-1.9% על אף שזכתה לאישור ה-FDA לשיווק תרופה חדשה לטיפול בהפרעות אכילה. טבע מסרה כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי העניק לה אישור לשיווק תרופת מגסטרול (Megestrol Acetate Oral Suspension), המיועדת לטיפול באובדן משקל של חולי איידס, חולי אנורקסיה וחולים בעלי תשישות כרונית, במינון של 40 מ"ג.

תרופה זו, המהווה גירסה גנרית לתרופתה של בריסטול מאיירס Megace, צפויה לצאת לשוק כבר לקראת הרבעון השלישי, מסרה טבע. על פי הערכות החברה, מכירות התרופה צפויות לעמוד על כ-126 מיליון דולר בשנה. בריסטול מאיירס (סימול BMY) ירדה ב-4%.

פריסייס זכתה אמש לתשבוחות מסמנכ"ל הכספים של וריטאס, שרכשה אותה בדצמבר ב-537 מיליון דולר. במפגש עם אנליסטים בלאס וגאס אמר סמנכ"ל הכספים של וריטאס, אדווין גיליס, כי רכישת פריסייס תוסיף להכנסות וריטאס בין 45 ל-55 מיליון דולר כבר בשנת 2003.

עם זאת, נשא עמו גיליס גם בשורה עגומה עבור עובדי החברה באומרו כי וריטאס עומדת לפטר 11% מעובדי פריסייס עם השלמת הרכישה. גיליס אמר כי עם השלמת הרכישה בחודש יוני יפוטרו 50 מתוך 450 עובדי פריסייס. דברים אלה באים בניגוד להערכות שפיזר מנכ"ל פריסייס, שמעון אלון, בחודש שעבר כי לא יבוצעו פיטורים בחברה. וריטאס ירדה בכ-0.8%.

חברת סיסקו סיסטמס (סימול CSCO), יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה אמש על עלייה ברווחיה ברבעון הכספים השלישי שלה, בהתאם לתחזיות האנליסטים, אך במקביל דיווחה על ירידה במכירותיה. החברה דיווחה על רווח נקי של 987 מיליון דולר, 14 סנט למניה, לעומת 729 מיליון דולר, 10 סנט למניה, ברבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב-4.62 מיליארד דולר, לעומת 4.82 מיליארד דולר ברבעון המקביל. מניות החברה ירדו ב-2.7% בעקבות אזהרת הכנסות שפירסמה.

במניות השבבים נרשמה חולשה. אינטל ירדה ב-1.8% לאחר שחזרה על תחזיותיה לרבעון הראשון, לפיהן צפויה החברה לרשום הכנסות של 6.4-7 מיליארד דולר ורווח שולי של 50%. AMD ירדה ב-2.6% לאחר שסוכנות מודי'ס הודיעה על בחינה מחודשת של דירוג המניה לקראת הורדת דירוג אפשרית. אפלייד מטריאלס ירדה בכ-1.6%.

ג'נרל מוטורס ירדה ב-0.4% לאחר ששילמה כחצי מיליארד דולר ליישוב כ-300 תביעות שהוגשו כנגדה על ידי משפחות שיקיריהן נהרגו בתאונות בהן היו מעורבים טנדרים (pickup trucks) של החברה. ראוי לציין כי סכום זה מתייחס לתביעות שהוגשו לפני סוף שנת 2000, ולא ידוע מה הסכום ששילמה החברה ליישוב תביעות נוספות מאז ועד היום. GM נתבעה על כך שרכבי הטנדר שלה, שיוצרו עם טנק דלק חיצוני לשלדת המגן, התפוצצו בעת תאונות ונהגיהם נשרפו למוות.

חברת התרופות והכימיקלים הגרמנית באייר עלתה ב-5.5% לאחר שדיווחה על צמיחה של 12% ברווחיה ברבעון הראשון. החברה מסרה כי לצמיחה ברווחיה הובילו מהלך נרחב של קיצוץ בעלויות ומכירות חזקות של הכימיקלים לחקלאות. החברה דיווחה על רווח נקי של 586 מיליון יורו (668 מיליון דולר), לעומת רווח של 523 מיליון יורו ברבעון המקביל. רווחי החברה עלו בשיעור ניכר על התחזיות לרווח של 390 מיליון יורו. הכנסות החברה זינקו ל-7.36 מיליארד יורו.

באייר צופה צמיחה הגבוהה מ-10% ברווח התפעולי בשנת 2003. לעלייה הצפויה יתרמו המהלך בו קיצצה כ-600 מיליון יורו בהוצאות תפעוליות ורכישת חברת Aventis CropScience ב-7.25 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully