וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים - הנאסד"ק איבד 1.1%; טבע ירדה ב-2%

עמי גינזבורג

7.5.2003 / 23:40

טבע קיבלה אישור מה-FDA לשיווק תרופה לטיפול בהפרעות אכילה; צורן ירדה ב-1%; סאפיאנס עלתה ב-5%



מדדי המניות נסוגו מעט לאחר עליות נאות שרשמו אתמול. מדד נאסד"ק רשם ירידה של 1.1% ל-1,570 נקודות ודאו ג'ונס נסוג ב-0.3% ל-8,561 נקודות. הירידות באו יום אחד לאחר שהבנק המרכזי של ארה"ב העריך כי הסכנה מפני דפלציה בארה"ב גבוהה כיום יותר מסכנה של אינפלציה. הערכה מסוג זה מאותתת אמנם שהבנק אינו חושש שהפחתת ריבית תגרום ללחצים אינפלציוניים, ולכן הוא עשוי לנקוט צעד כזה בעתיד הקרוב. מהלך כזה של הפחתת ריבית עשוי להקטין את עלויות החברות ולשפר את רווחיותן, אך מכיוון שהריבית כה נמוכה כבר כיום (1.25%), ספק אם שיפור כזה יהיה משמעותי במיוחד.



החלק הרע בחדשות של הפד הוא שהחשש מדפלציה (תהליך מתמשך של ירידת מחירים) משמעותו שהתאוששות שכולם מצפים לה בארה"ב עלולה להידחות. במקרה כזה הציפיות שהחלו לחלחל בשוק לחזרה לתוואי הצמיחה לאחר סיום המלחמה בעיראק עלולות להתפוגג במהרה. גם כך סוחרים רבים בשוק מצפים לתיקון טכני בשוק המניות לאחר עלייה שנמשכת ברציפות במשך כ-7 שבועות.



על הכיוון השלילי במניות הטכנולוגיה השפיעו גם הערכות של חברת ציוד התקשורת סיסקו, שאינה מצפה לרשום ברבעון הקרוב צמיחה בהכנסות. סיסקו, שפירסמה את תוצאותיה לאחר המסחר אתמול, הפתיעה עם תוצאות טובות מהצפוי. ואולם התחזיות להמשך ציננו את ההתלהבות ממנה, ומנייתה רשמה ירידה קלה.



בין המניות הישראליות בלטו מניות של חברות בשליטת איש העסקים יוסי מימן. מניית אמפל עלתה ב-3% ל-2.5 דולרים. מימן, שרכש את השליטה באמפל במחיר של כ-8 דולרים למניה, עדיין מופסד "על הנייר" כמעט בשני שלישים מהשקעתו.



עלייה נאה של 5% רשמה מניית סאפיאנס, שעצרה על 89 סנט. בתחילת השבוע דיווחה בעלת השליטה בספיאנס, פורמולה, כי הגדילה את אחזקתה בחברה לשיעור של 49.6% מההון. פורמולה רכשה מאז פברואר מניות של ספיאנס בהיקף של כ-440 אלף דולר.



מניית טבע ירדה ב-2% ל-46.8 דולר. טבע דיווחה אתמול כי קיבלה אישור שיווק לתרופה גנרית בשם "מגסטרול" שמטפלת בבעיות של אובדן משקל. הגירסה הגנרית תתחרה מול מוצר מקורי של של חברת בריסטול מאיירס סקוויב, שנמכרת בהיקף שנתי של כ-126 מיליון דולר. טבע מתכוונת להתחיל בשיווק התרופה בתחילת הרבעון השלישי.



מניות נוספות שבלטו בעליות: קומפיוג'ן, שעלתה ב-12% ל-3.1 דולרים, טי.טי.אי, שהוסיפה 8% ל-5.2 דולרים.



צורן ירדה ב-1%. ‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully