וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שלוש מזהיר במכתב דחוף לנתניהו מפני דחיית התוכנית להבראת קרנות הפנסיה

שלומי שפר

8.5.2003 / 7:54

המפקח על הביטוח: "אין מנוס מכך שההסתדרות תפנה את בימת ניהול הקרנות"; הוסיף שהחל ברבעון הרביעי של 2003 יאזל הכסף בקרן הפנסיה של פועלי הבניין



"בצומת הדרכים בה אנו עומדים כעת במשבר קרנות הפנסיה, אין מנוס מכך שההסתדרות תפנה את בימת ניהול הקרנות, כדי לאפשר לממשלה לבצע את תוכנית ההצלה אליה משוועים העמיתים" - כך כתב המפקח על הביטוח, אייל בן שלוש, במכתב ששלח לשר האוצר, בנימין נתניהו, ביום שלישי. הדברים נכתבו על רקע הקפאת הדיונים בין האוצר להסתדרות בסוגיית הפנסיה, והם מבטאים חשש של בן שלוש מפני הקפאת הטיפול במשבר הפנסיה, כחלק מהוויתורים שיעניק האוצר להסתדרות במגעים לגיבוש הצעדים הכלכליים.



"תוכנית שיקום זו תביא לא רק לניהול מקצועי וחף מאינטרסים זרים של הקרנות, אלא שהיא תאפשר לממשלה להזרים לקרנות סיוע כספי בהיקפי ענק, כדי לאפשר לעמיתיהן פנסיות ראויות", כתב בן שלוש.



בן שלוש הוסיף: "הטיפול במשבר קרנות הפנסיה הוא מאבני היסוד של התוכנית להבראת המשק. אני פונה אליך משום שמצאתי לנכון להדגיש את הצורך בטיפול במשבר הקרנות באופן מיידי, גם לנוכח סירובה של ההסתדרות לדון דיון אמיתי באופן הטיפול, וחוסר האפשרות לדחות את הטיפול במשבר למועד אחר".



בן שלוש כתב כי החל ברבעון הרביעי של 2003 יאזל הכסף בקרן הפנסיה של פועלי הבניין - "קרן שנשלטה ונוהלה במשך עשרות שנים בידי ההסתדרות". לטענתו, הזרמת הון לעמיתי הקרן על ידי האוצר צריכה להיעשות במסגרת תוכנית הבראה סדורה ומקיפה, שתחול על כל קרנות הפנסיה ההסתדרותיות, הנתונות בגירעונות אקטואריים עצומים.



בן שלוש כתב כי מהישיבות שנערכו עם ההסתדרות עולה כי המטרה העיקרית של ההסתדרות היא המשך השליטה בקרנות. "הדבר צורם במיוחד לנוכח היתרונות הכלכליים שהפיקה ההסתדרות משליטתה בקרנות, על חשבון עמיתיהן", כתב בן שלוש, "ושהיא מבקשת לשמר לעצמה כעת, תוך התעלמות מעמיתי הקרנות והפנסיונרים, שהאינטרסים שלהם ברוממות גרונה".



דובר האוצר מסר בתגובה כי נתניהו מגבה את עמדת המפקח וכי תוכן המכתב מקובל עליו. לדבריו, נתניהו עומד על כך שעניין קרנות הפנסיה הוא חלק חיוני מהתוכנית הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully