וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק ביחס לין וליורו - עלה ל-1.1325 דולר ליורו

יהודה שויצר

8.5.2003 / 9:24

חשש מפני התערבות במסחר במט"ח ע"י הבנק המרכזי של יפאן הוביל את הדולר לשער של 116.65 ין



הדולר האמריקאי התחזק ביחס למטבעות המובילים על רקע חשש מפני התערבות במסחר במט"ח על ידי הבנק המרכזי של יפאן. ביחס לין רשם הדולר שער של 116.65 ין, משער של 116.25 אמש. שערו של הדולר עדיין נמצא בשפל של עשרה חודשים מול המטבע היפאני. ביחס ליורו התחזק הדולר ב-0.4% לשער של 1.1325 דולר ליורו, משער של 1.1371.



בריחה מאסיווית של השקעות מארה"ב, שתודלקה גם על ידי המלחמה בעיראק וגם לנוכח שערי הריבית הנמוכים בארה"ב, הובילה את הדולר לרמות שפל של יותר מ-4 שנים ביחס למטבע האירופי המאוחד -ואף בשפל של יותר משנה ביחס לשקל הישראלי.



היורו חצה ביום ג' לראשונה מזה ארבע שנים את רף 1.14 הדולר, עם הודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי על השארת הריבית ברמתה הנוכחית - 1.25%, רמת שפל של 41 שנה. ריבית זו מביאה לכך שהתשואה על השקעות בארה"ב נמוכה בהרבה ביחס לתשואה שניתן לקבל לקבל בהשקעה בשווקים יציבים אחרים - לרבות אירופה.



שלשום אמר הבנק הפדרלי כי התנאים מתאימים להתאוששות משמעותית של הכלכלה האמריקאית, למרות שהיקפה ותזמונה עדיין אינם ברורים. במקביל, הזהירה הוועדה כי עלול להירשם שיעור צמיחה נמוך מהצפוי - ובכך רמזה על אפשרות של הורדת ריבית מאוחרת יותר. "הסיכוי לירידה בלתי רצויה באינפלציה גדול מהסיכוי לעלייה מרמתה הנמוכה הנוכחית", אמר הבנק. זו הפעם הראשונה שוועדת השוק הפתוח הזכירה את החשש מדפלציה בהודעותיה. הוועדה מסרה כי היא נותרת אופטימית לגבי העתיד הרחוק, אך בנוגע לעתיד הקרוב עדיין אינה יכולה להעריך את הסכנות - מאחר שעדיין לא התפוגג ערפל המלחמה.



על מגמת ההיחלשות של הדולר ביחס לין בתקופה האחרונה, מעיבים איומים של ראשי הכלכלה ביפאן כי לא יהססו להתערב במסחר במט"ח על מנת להביא להתחזקות הדולר. כלכלת יפאן, המתבססת בעיקר על ענפי היצוא, סובלת קשות מנפילת הדולר שהופכת את הסחורות היפאניות לפחות אטרקטיוויות בשוקי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully