וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו סיימה בירידה של 1% על רקע התחזקות שער הין

יהודה שויצר

8.5.2003 / 9:51

הניקיי נסגר בירידה של 1% וסיים בכך רצף של חמישה ימים בהם הוסיף המדד כ-7%; חברות היצוא הגדולות ממגזר הרכב והאלקטרוניקה הובילו את המגמה השלילית



בורסת טוקיו נסגרה בירידות וסיימה בכך רצף של חמישה ימים בהם הוסיף מדד הניקיי כ-7%. מדד הניקיי ירד ב-1%, בהובלת חברות היצוא הגדולות שסובלות קשה מהתחזקות הין ביחס לדולר. בטייוואן נסגר המדד המרכזי בירידה של 2%. בדרום קוריאה, הונג קונג וסין לא התקיים מסחר לרגל חג.



הין היפאני נסחר כעת ביחס לדולר בשיא של עשרה חודשים בשער של 116.65 ין לדולר. כלכלת יפאן, המתבססת בעיקר על ענפי היצוא, סובלת קשות מנפילת הדולר שהופכת את הסחורות היפאניות לפחות אטרקטיוויות בשוקי העולם.



טויוטה מוטור, חברת הרכב השלישית בגודלה בעולם, ירדה ב-0.9% למרות שדיווחה על צמיחה של 53% ברווח בשנת הכספים לשיא. הרווח הנקי בשנת הכספים, שהסתיימה ב-31 במארס, עמד על 8.1 מיליארד דולר. מכירותיה השנתיות של החברה צמחו ב-6.3% ל-137 מיליארד דולר.



עוד בלטו במגזר הרכב הונדה עם ירידה של 2.4% ומיצובישי שנפלה ב-4.7%.



NTT דוקומו, חברת הסלולר הגדולה ביפאן, דיווחה על רווח נקי של 1.8 מיליארד דולר בשנת הכספים, ביחס להפסד של 997 מיליון דולר בשנה הקודמת. המכירות האמירו ב-3.2% ל-41.2 מיליארד דולר. מניית החברה נסגרה בירידה של 2.6%.



חברות האלקטרוניקה הגדולות איבדו אף הן גובה לנוכח שערו הגבוה של הין. סוני ירדה ב-2.5%; קיוסרה איבדה 1.7% והיטאצ'י השילה כמחצית האחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully