וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ICQ תפטר 17 מתוך 90 עובדיה

ערן גבאי

8.5.2003 / 12:37

ICQ גם לא תחדש חוזים עם כ-21 עובדים זמניים; המנכ"ל מרק ברנשטיין: "נסייע לעובדים למצוא מקום חלופי ולא נעביר את החברה לחו"ל"

חברת ICQ הודיעה היום על פיטורי 17 עובדים בשורותיה. כמו כן, החברה החליטה לא לחדש חוזים עם כ-21 עובדים נוספים כשאלה יגיעו לסיומם. בחברה מועסקים כיום כ-90 עובדים.

המנכ"ל החדש של ICQ, מרק ברנשטיין: "כיום, השירות המוצע על ידינו למשתמשינו ברחבי העולם ממומן באמצעות מודל עסקי המבוסס בעיקרו על פרסום מקוון. על אף שנראים סימני התאוששות בתחום, הכנסותינו בשנתיים החולפות, כמו בחברות אחרות המתבססות על מודל זה, הושפעו לרעה כתוצאה מהפיחות במחירי הפרסום המקוון, ואנו צריכים להתאים את היקף ההוצאות שלנו בהתאם. בעוד שרוב הכנסותינו בטווח הקצר יוסיפו להגיע מהפרסום, אנו עובדים על אפיקי הכנסה משלימים".

ברנשטיין הביע צער על הפיטורים שהחברה נאלצת לבצע, אך ציין כי החברה תסייע לעובדים למצוא מקום עבודה חלופי. ברנשטיין הסכים לומר שהפיטורים לא כוללים עזיבת חברי הנהלה בכירים. ברנשטיין הודיע כבר לפני יותר מחודש שהחברה ניצבת בפני "החלטות כואבות", ולנוכחים בחדר היה ברור שהכוונה היא לפיטורי עובדים.

AOL-טיים וורנר, השולטת בחברה, דרשה מ-ICQ, כבר לפני יותר משנה וחצי, להקטין את מצבת כוח האדם בחברה, וב-ICQ, שנדרשה להמשיך לגדול, עקפו את הבקשה לשחרור תקנים על ידי שכירת עובדים לפרקי זמן של 10 חודשים מבלי להעניק להם קביעות.

ברנשטיין אמר שאין בכוונת ICQ לבצע רה לוקיישן של החברה או להעתיק את פעילותה החברה לארה"ב או לכל מקום אחר מחוץ לישראל. "אין לנו תוכניות, לא ב-AOL ולא ב-ICQ, להעביר את החברה למקום אחר. בתוך 3 שבועות נגבש סופית את תוכנית העבודה ואני יכול לומר שלא יהיו עוד פיטורים ולא יתבצע רה לוקיישן".

ברנשטיין מונה לפני חודשיים לחברה במקומם של שני המנכ"לים הישראלים אריאל ירניצקי ואבי שכטר, שפרשו מהחברה אך ימשיכו לייעץ לה.

חברת AOL מחזיקה בשתי מערכות ניהול מסרים מיידיים. עיקר הפעילות של Aim הוא בארה"ב - כ-80%, בעוד עיקר הפעילות של ICQ הוא בינלאומי ורק כ-20% מסך המשתמשים במערכת נמצא בארה"ב.

בתחום המסרים המיידיים הסלולריים רשמה ICQ הישגים טובים בהרבה במונחי לקוחות מאלה של Aim.
ברנשטיין אמר היום כי שתי הפעילויות של ICQ ושל AIM ימשיכו לפעול תחת שמות מותג שונים, אך צפוי שיפור בשיתוף הפעולה בין השתיים.

במאי 1998 נמכרה מירביליס (ICQ) ל-AOL תמורת כ-400 מיליון דולר, מהם כ-280 מיליון דולר במזומן. במקור הוקמה מירביליס ב-1996 ואחד המשקיעים הראשונים בחברה היה יוסי ורדי, שגייס לחברה משקיעים חיצוניים, ובהם גם את נשיא התאחדות התעשיינים דן פרופר וחברת אריסון השקעות. בסך הכל, הושקעו בחברה כ-3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully