וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן חושבת אירופה: תבצע רישום כפול של מניותיה למסחר בבורסה הפאן אירופית באמסטרדם

אלי דניאל

8.5.2003 / 11:46

לשם כך הוקמה חברה הולנדית שתפנה לבעלי המניות של החברה בהצעת חליפין - רכישת מניות קרדן השקעות תמורת מניותיה; הסיבה למהלך זה - סיוע להרחבת הפעילות הבינ"ל והגברת הסחירות במניות כל הפרטים על כל החברות - לחצו כאן למידע



חברת קרדן השקעות , הנמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, הודיעה הבוקר על כוונתה לרשום את מניותיה למסחר גם בבורסה הפאן אירופית באמסטרדם - Euronext Amsterdam, וזאת במקביל לרישום המניות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.



לשם ביצועו של מהלך זה הקימה קרדן חברה הולנדית חדשה - Kardan N.V, שמקום מושבה באמסטרדם. בכוונת Kardan N.V לפנות בהצעת רכש לכל בעלי המניות הקיימים של קרדן השקעות לשם רכישת מניותיהם בחברה, בתמורה להנפקת מניות ב-Kardan N.V. עם השלמת הצעת הרכש יחזיקו בעלי המניות של קרדן אשר ייענו להצעת הרכש, בשיעור החזקה זהה בחברת Kardan N.V.



במקביל, החברה ההולנדית תפעל לרישום מניותיה למסחר בבורסה הפאן אירופית באמצעותה ייסחרו המניות באמסטרדם, פאריס ובריסל בנוסף למסחר בבורסה בת"א. בקרדן טורחים להדגיש כי בעקבות המהלך המתוכנן לא יחול כל שינוי בחברות הישראליות השותפות בקבוצת השליטה בקרדן.



דירקטוריון החברה, שקיבל את ההחלטה על הרישום הכפול בראשית השבוע, נימק אותה, בין היתר, ברצון לאפשר לקרדן להרחיב ולפתח את הפעילות הבינלאומית שלה, פעילות המהווה כ-70% מעסקיה. כיום מרוכזת פעילות זו בתחומי הנדל"ן, הפיננסים והתשתיות, בעיקר במרכז ומזרח אירופה, והיא מהווה חלק חשוב באסטרטגיה העסקית של קרדן.



קרדן מקיימת כיום שותפויות וקשרי עבודה עם גופים מוסדיים בינלאומיים מובילים, דוגמת EBRD, סיטיבנק, דויטשה בנק, ובנקים אירופיים אחרים. תוכנית העבודה של החברה לשנים הקרובות מבוססת, בין היתר, על המשך צמיחתה בחו"ל, מה שיחייב אותה בפיתוח הקשרים הבינלאומיים, ביצוע השקעות נוספות וגיוס מקורות מימון חדשים. להערכת הדירקטוריון, מטרות אלה יושגו ביתר יעילות עם השתלבותה של קרדן בשוק ההון האירופי, השתלבות שצפויה לפתוח אופקים חדשים.



בעקבות הרישום הכפול, ייערכו הדו"חות הכספיים של קרדן הן לפי כללי החשבונאות הבינלאומיים והן לפי כללי החשבונאות הנהוגים בישראל. בחברה מעריכים כי הסחירות הבו זמנית בבורסה בתל אביב ובבורסות אמסטרדם, פאריס ובריסל עשויה להגדיל את הסחירות במניותיה. בימים הקרובים מתכוונת Kardan N.V להגיש לרשות ניירות ערך ולבורסה המקומית טיוטת תשקיף ראשונה שלה.



בבורסה הפאן אירופית נסחרים כיום ניירות ערך של כ-1,500 חברות. המחזור היומי הממוצע של המניות הנסחרות בבורסה זו עומד על כ-6 מיליארד יורו ושווי השוק המצטבר של החברות הנסחרות בה הוא כ-1,500 מיליארד יורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully