וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': ביום שני הבא צ'ק פוינט תודיע על מוצר חדש ומתקדם

גתית פנקס

8.5.2003 / 11:53

בבית ההשקעות מציינים כי המוצר צפוי להוות תשובה לחששות המשקיעים לאסטרטגיית החברה בטווח הרחוק בנוגע למוצרים שלה; מריל: "המוצר עשוי לתת תשובה גם למתחרות"

מאז תחילת מאי הצליחה מניית ענקית אבטחת הרשתות צ'ק פוינט לעלות במצטבר בכ-11%, ואולם במריל לינץ' סבורים כי חששות המשקיעים לא שככו וכי הם נוסבים גם סביב גיוון מוצרי החברה והאסטרטגיה של החברה בנושא זה בטווח הרחוק. בדו"ח חדש שפורסם אתמול אומרים האנליסטים אד מגווייר, ג'יין דנציגר וג'יסון מיינרד כי ביום שני הבא (ה-12 במאי) תודיע צ'ק פוינט על מוצר חדש ומבטיח שיוכל, לדבריהם, לענות על חששות אלה של המשקיעים. עובדה זו הם למדו מפגישה עם ג'רי אונגרמן, נשיא החברה, ואולם אין בידיהם פרטים נוספים פרט לכך שהמוצר בעל יכולות מניעת התקפות מתקדמות.

האנליסטים מעריכים כי מוצר מסוג זה ימנע יוזמות שיכולות לבוא מכיוון מתחרותיה של צ'ק פוינט וביניהן נטסקרין, סימנטק, ISS וחברות נוספות שמסייעות למנוע חדירות לא מורשות. הם מוסיפים כי החברה מתמקדת כעת בבניית ערוצי ההפצה שלה והיצע המוצרים ובמיוחד בשוק ה-Small Medium Business, שכולל עסקים בהיקף של 101-500 מיליון דולר. החברה מתכוונת להגדיל את החדירה שלה בסגמנט זה באמצעות ספקיות שירותי אינטרנט מקומיות - כיוון שאותו מגדירים במריל לינץ' כחדש עם שיעור חדירה נמוך.

בבית ההשקעות מציינים כי ישנן הזדמנויות רבות עבור החברה בשוק ה-SMB, הוויירלס והעסקים הגדולים יותר, ואולם האווירה הקשה בשוק ה-IT מכבידה על החברה. למעשה, בסגמנט הארגונים הגדולים מחירה הממוצע של עסקה ירד אך הבשורות הטובות הן כי מספר העסקות עליהן החברה חותמת נותר יציב. במקביל, אונגרמן טען בפגישה כי החברה לא נפגעת מקיצוץ המחירים שמבצעת סיסקו מתחרתה וכי היא מתכוונת להתמודד עם ירידת מחירים אפשרית בשוק על ידי הצעת מוצרים רבים יותר ומגוונים יותר מהקיים כיום.

שווי השוק של צ'ק פוינט בבורסת הנאסד"ק הוא 4.3 מיליארד דולר ומנייתה מדורגת על ידי מריל לינץ' כ"נייטרלית" בסיכון גבוה. יצוין כי בדו"ח מסוף אפריל שפורסם על צ'ק פוינט היא זכתה להמלצה פושרת גם כן של "תשואת חסר" מכיוונו של גולדמן סאקס. האנליסטים שם הביעו דאגה מכך שהחברה אינה צומחת.

אף בגולדמן הביעו חשש מגיוון המוצרים של החברה. לטענת בית ההשקעות, צ'ק פוינט התמקדה בפתרונות אבטחה מבוססי תוכנה בלבד, והחלה בשלב מאוחר יחסית להציע פתרונות משולבי חומרה - התעוררות מאוחרת מדי, כאשר לטענת בית ההשקעות, חברות כמו סיסקו ונטסקרין נושפות בעורפה וממשיכות לגזול ממנה נתח שוק. "צ'ק פוינט מנסה כעת להגיע לשוקי יעד חדשים הכוללים למשל עסקים קטנים ובינוניים, אולם נראה כי חזרתה של החברה לצמיחה תיארך זמן מה", אמרו בבית ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully