וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי דיין: האסטרטגיה של ההסתדרות היא לעכב הדיון בנושא הפנסיה כך שהאוצר יצטייר כמעכב פתרון

אמיר טייג

8.5.2003 / 12:03

המשנה למפקח על שוק ההון: "מאז חידוש המו"מ נושא הפנסיה לא נדון כלל - למרות דרישת האוצר"; "ללא הסכמה עם ההסתדרות, נמשיך בהליך החקיקה"



"קיים חשש שההסתדרות תנסה לדחות את הפתרון בנושא הפנסיה לרגע האחרון, ואז האוצר יצטייר כזה המעכב את הפתרון הכולל" - כך אומר היום רמי דיין, המשנה לממונה על שוק ההון במשרד האוצר. דיין מציין שההסתדרות מסרבת לדון בשלב הנוכחי בנושא הפנסיה: "מאז איחוד צוותי המשא ומתן, נושא הפנסיה לא נדון כלל - למרות בקשות האוצר". היום אחה"צ צפויים להיפגש צוותי המשא ומתן של האוצר וההסתדרות.



דיין אומר כי התחושה היא שההסתדרות מבקשת להגיע להסכמה רק בנושאי השכר והשינויים המבניים בסקטור הציבורי, ומבקשת לדחות את ההכרעה בנושא הרפורמה בענף הפנסיה - הכולל מינוי המנהלים המורשים בקרנות הפנסיה, לשלב הסופי של המשא ומתן. "אנו לא רוצים להגיע למצב בו רק יתחילו לדון בנושא הפנסיה, לאחר שכבר הגיעו להסכמה בנושא השכר. אנו רוצים שיתקיים משא ומתן במקביל, כדי למנוע מצב שבו הרפורמה בפנסיה תעכב את ההסכם הכולל מול ההסתדרות. אם דבר כזה יקרה, האוצר יצטייר כזה אשר מעכב הסכמה בגלל שהוא דורש גם את פתרון נושא הפנסיה". דיין מבהיר כי זו הסיבה אשר עומדת מאחורי משלוח מכתב התזכורת לשר האוצר בערב החג - במסגרתו קורא אייל בין שלוש, הממונה על שוק ההון באוצר, להעלות את נושא הפנסיה לדיון מיידי.



דיין חושש כי דחיית הדיון בנושא הפנסיה לרגע האחרון תדחק את האוצר לנחיתות ציבורית מול ההסתדרות, ולפיכך עשויה לגרום לו לבצע ויתורים נרחבים מדי ברפורמה בפנסיה. דיין מבהיר כי אין שום ניגוד עניינים בין הממונה על שוק ההון ובין צוותי המשא ומתן של האוצר. "האוצר עומד על כך כי הנושא יידון כבר עכשיו, אך ההסתדרות מסרבת לכך כחלק מאסטרטגיית הדחייה שלה" - אומר דיין.



"ללא הסכמה עם ההסתדרות, תוגש הרפורמה בשוק הפנסיה לחקיקה במסגרת החוק המקורי אשר עבר את הקריאה הראשונה", אומר דיין. בנושא תקפות הרפורמה בפנסיה מול בג"צ, מציין דיין כי החוק כפי שהוגש להצבעה עבר את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה. "בג"צ תמיד יכול להחליט כי הוא מתערב בעניין, אך הסבירות לכך נמוכה. קשה לראות את בג"צ הופך החלטה של הכנסת, במיוחד בתחום כל כך מקצועי כתחום הפנסיה. על פי ניסיון העבר, בבג"צ מעדיפים להיות מאוד זהירים בנושאים האלו", אומר דיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully