וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC: השלמת עסקת העברת השליטה באי.די.בי עשויה להעלות על הפרק מיזוג חברות ההחזקה העיקריות

אלי דניאל

8.5.2003 / 13:26

הסיכוי לחלוקת דיווידנדים - גדול יותר; מעלים המלצה לאי.די.בי אחזקות ל"הוסף", מניות אי.די.בי פיתוח וכלל תעשיות הועלתה ל"קנייה" ולדיסקונט השקעות נותרה "הפחת"



האנליסט וויל מנואל מבנק ההשקעות HSBC מעדכן היום את המלצת הבנק למרבית מניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי, לקראת ההשלמה הצפויה של העברת השליטה בקבוצה.



כך, מנואל מציין, כי לאחר מספר דחיות ועיכובים בנוגע להשלמת העסקה באי.די.בי אחזקות , נראה כי בתוך תקופה של שבועיים היא תושלם, לאחר שהרוכשים קיבלו לידם את האישורים הנדרשים, ולאחר שהוסכמו תנאי התשלום.



מנואל מציין כי ההתנהלות הארוכה סביב העברת השליטה דחקה לקרן זווית את תוכניות הארגון מחדש של קבוצת אי.די.בי, ולא מעט השקעות הושמו בעמדת המתנה עד להעברת השליטה. לדברי מנואל, מיזוג של חברות ההחזקה העיקריות למבנה פשוט יותר, עשוי לעלות על הפרק. בהקשר זה, מאוזכרים דבריו של נוחי דנקנר, לפיהם יהיה זה אבסורד מבחינת הקבוצה לשלוט ב-3 חברות החזקה עם כפילות בעלויות ובהוצאות, והפיתרון הטוב יותר הוא לרכוש זרוע החזקות אחת. בנק ההשקעות מעריכים כי עם העברת השליטה יגדלו הסיכויים לחלוקת דיווידנדים בקבוצה.



ב-HSBC מעלים המלצתם למניית אי.די.בי אחזקות מ"הפחת" ל"הוסף", בעוד שההמלצה למניות אי.די.בי פיתוח וכלל תעשיות הועלתה מ"הפחת" ל"קנייה". עם זאת, ההמלצה למניית דיסקונט השקעות נותרת "הפחת". מנואל מסכם את דבריו באומרו כי אם המומנטום החיובי השורר בשוק ההון הישראלי יימשך, מניות החברות הנמנות על הקבוצה צפויות להשיג תשואת יתר על מדד המניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully