וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מכחיש כי חתן פרס נובל לכלכלה רוברט מונדל ימונה ליועצו של נתניהו

יהודה שויצר

8.5.2003 / 14:58

באוצר מדגישים כי מונדל יגיע לישראל כאורחו של שר האוצר ולא כיועץ קבוע; מונדל זכה ב-1999 בפרס נובל לכלכלה ונחשב לאבי רעיון המטבע האחיד באירופה



פרופ' רוברט מונדל, חתן פרס נובל לכלכלה, יגיע בקרוב לישראל וייפגש עם שר האוצר בנימין נתניהו. במשרד האוצר מציינים כי למרות פרסומים קודמים, מונדל לא ימונה ליועץ רשמי קבוע של נתניהו ולא יקבל שכר על פועלו.



רוברט מונדל מכהן מזה כ-25 שנים כפרופסור לכלכלה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. בשנת 1961 הצטרף מונדל לקרן המטבע הבינלאומית ובמסגרת זו פירסם מאמרים רבים שהתוו את הקרקע לתיאוריות המקרו כלכליות של היום. משנת 1966 ועד היום מכהן מונדל במספר תפקידים בכירים בעולם האקדמיה. בין אלפי תלמידיו לאורך השנים היה גם נגיד בנק ישראל לשעבר יעקב פרנקל.



מונדל כתב ספרים ומאמרים רבים על הכלכלה הבינלאומית והוא נחשב לאבי התיאוריה של אזורי מטבע אופטימליים (optimum currency areas). לעבודה זו ואחרות היו השלכות חשובות לגבי המטבע האירופי האחיד שהונהג על ידי 11 מחברות האיחוד האירופי כשלושים שנה לאחר שמונדל העלה את הרעיון לראשונה.



מונדל סיפק שירותי ייעוץ לארגונים רבים, לרבות האו"ם, הבנק העולמי, קרן המטבע הבינלאומית, הבנק הפדרלי בארה"ב, נציבות המטבע האירופית ולעוד גופים רבים בעולם.



בשנת 1999 זכה מונדל בפרס נובל לכלכלה. ועדת הפרס בשטוקהולם מסרה אז כי הוא ראוי לפרס על עבודתו בניתוח מדיניות מוניטרית ופיסקלית תחת משטרים שונים של שערי חליפין. הכלכלן הקנדי הניח את היסודות לתיאוריה השלטת בשיקולי מעצבי החלטות לגבי מדיניות מוניטרית ופיסקלית בכלכלות חופשיות, מסרה האקדמיה המלכותית השוודית למדעים בהודעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully