וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות בטון חיובי על עסקת Oak-צורן: CIBC המיזוג יאפשר לצורן ליהנות משוק המדיה הדיגיטלית הצומח

שירלי יום-טוב

5.8.2003 / 16:30

ממסמכי ה-SEC עולה כי Oak תשלם לצורן 10.7 מ' ד' במזומן במידה שתבטל הסכם הרכישה שלא בהתאם לעילות המופיעות בחוזה; אוסקר גרוס: צורן תוכל להיכנס עתה ל-HP ולקסמרק



בתי ההשקעות המכסים את חברת צורן רואים בחיוב את עסקת הרכישה של חברת Oak טכנולוג'י, עליה הודיעה החברה ביום שני האחרון. אמנם הם אינם מתכחשים לקשיים הצפויים כתוצאה מן המיזוג, אולם הם משבחים את החלטת הנהלת צורן להתאחד עם חברה אחרת כדי להתמודד טוב יותר עם התחרות.



במסגרת עסקת הרכישה עליה הודיעו השבוע החברות עולה כי צורן תשלם 358 מיליון דולר במזומן ומניות תמורת Oak: מאה מיליון דולר במזומן ו-0.2323 מניות של צורן בעבור כל מניית Oak - כלומר, כ-5.9 דולרים לכל מניית צורן. החברה הישראלית תחזיק ב-66.6% מהחברה הממוזגת ו-Oak תחזיק ביתר האחוזים. שינוי במניות ודאי ישנה בתקופה הקרובה את הסכומים הסופיים, אך שווי השוק המצרפי של שתי החברות בעת ההודעה על העסקה הוא 750 מיליון דולר.



יצוין כי מפרטי ההסכם בין צורן ו-Oak שהוגשו לרשות לניירות ערך האמריקאית אתמול עולה כי במידה ש-Oak תבטל את ההסכם עם צורן שלא בהתאם לעילות המופיעות בחוזה בין שתי החברות, היא תפצה אותה בסכום של 10.74 מיליון דולר במזומן תוך יומיים מעת הביטול. בין היתר, מדובר על מקרה בו Oak תחליט להתמזג עם חברה אחרת.



לפי ההסכם החברות יכולות להחליט במשותף כי הן מבטלות את ההתחייבויות ההדדיות ביניהן, ואז אף צד אינו חייב בשיפוי הצד האחר. כמו כן, במידה שהמיזוג לא יצא לפועל עד ה-4 בדצמבר, זו תהיה סיבה לביטול של ההסכם גם כן במידה שיבחרו בכך החברות. את המיזוג מבצעת צורן באמצעות חברה בת בשם Zinc שהוקמה לצורך העניין ולתוכה תשולב פעילותה של Oak ו-3 חברי דירקטוריון של Oak ייבחרו לדירקטוריון צורן מיד עם השלמת העסקה.



אופנהיימר: "חולשה במניית צורן עשויה להיות הזדמנות קנייה"



בימים האחרונים דירג בית ההשקעות Pacific Growth את צורן כ"תשואת יתר", מצטרפת המלצתו של בית ההשקעות CIBC שחוזר אף הוא על המלצת "Sector Outperform" למניה.



"אנו סבורים שהמיזוג בין פתרונותיה של צורן, המיועדים ל-DVD ולמצלמות דיגיטליות, לבין אלו של Oak בתחום ה-HDTV (פתרונות לטלוויזיות וממירים דיגיטליים ברזולוציה גבוהה) וההדמיה, יסייעו לצורן ליהנות משווקי המדיה הדיגיטלית הצומחים", מציין צוות האנליסטים הכולל את שאול אייל, ריק שפר ודניאל גלבטוך מבית ההשקעות CIBC.



האנליסטים מתייחסים לתחום ה-HDTV (טכנולוגיה שנועדה לשפר את איכות התמונה), בו פועלת Oak - תחום הנמצא בתחילת דרכו. לתחום פעילות זה נכנסה החברה האמריקאית עם רכישתה של חברת טרה לוג'יק (TeraLogic) באוקטובר האחרון תמורת 50 מיליון דולר (מהם 38 מיליון דולר במזומן). "המוצרים של Oak אומצו על ידי יצרניות מוצרי צריכה אלקטרוניים מובילות כגון סוני, השולטת ב-20% מהשוק, מיצובישי וסמסונג. תחום פעילות זה, הנושא עימו שולי רווח של 40%, עשוי להיות מקור לרמות צמיחה גבוהה בטווח הארוך, כאשר טכנולוגית ה-HDTV תתרומם בארה"ב יפן, אירופה וקוריאה", הם אומרים.



תחום נוסף בו פועלת Oak הוא ההדמיה הדיגיטלית, הנושא עימו שולי רווח ברמה של כ-70%, ואחראי לכ-70% מהכנסותיה של Oak (לאחר מכירת הפעילות בתחום האחסון האופטי). ב-CIBC, מציינים כי למרות שתחום פעילות זה אינו בעל סיכויי צמיחה גבוהים כמו ה-HDTV, הוא טומן בחובו אפשרות להכנסות שילוו בשולי רווח גבוהים, ויהיו סינרגטיות להכנסות ממוצרים אחרים של צורן.



האנליסטים מציינים כי על פי התחזיות של Oak, הכוללות הכנסות של 80 מיליון דולר ושולי רווח של 46% לשנת 2003, הם צופים דילול של כ-6 סנט למניה על רווחיה של צורן בשנה זו. בשנת 2004 הם צופים תוספת של כ-5 סנט למניה על רווחיה של צורן. תחזית בית ההשקעות, שטרם שונתה בעקבות העסקה, צופה רווח נקי של 31.7 מיליון דולר או 1.08 דולר למניה בשנת 2004.



בבית ההשקעות מותירים את מחיר היעד למניית צורן על 25 דולר - פרמיה של כ-43% על מחיר הנעילה של המניה אמש, שאינו שונה בהרבה מהמחיר בו נסחרה המניה לפני ההודעה על רכישת Oak. "חולשה במניית צורן עשויה להיות הזדמנות קנייה", מציינים האנליסטים.



אוסקר גרוס: צורן רוצה להימנע מהקשיים שחווה ESS



גם בבית ההשקעות אוסקר גרוס מפרגנים לעסקת צורן-Oak. האנליסט צחי רודניק מציין כי הרכישה מצביעה על כך שצורן זיהתה את הקשיים שמתחרתה ESS חוותה בעבר, וממשיכה לחוות גם כיום, וכי הרכישה באה למנוע קשיים כאלו בעתיד. "ESS עומדת היום מול התאגיד הקוריאני מדיה-טק, שחדר לשוק הסיני, וגרם לירידה של 50% בהכנסותיה. צורן מבינה שמדיה-טק ינסו בעתיד להגיע גם לשוק האמריקאי, והם רוצים להיות מוכנים למהלך הזה של מדיה-טק", הוא אומר.



עוד מציין רודניק כי ל-Oak יש 2 לקוחות חשובים גם עבור צורן, HP ולקסמרק, הפועלות גם בשוק המצלמות הדיגיטליות המהווה אחד מגורמי ההכנסות הבולטים של צורן לאחרונה. "צורן היא עדיין שחקנית נישה בתחום המצלמות הדיגיטליות והיא תוכל כעת להיכנס גם לשתי הענקיות האלה", הוא אומר. נקודה חיובית נוספת היא הבסיס המאזני המשותף לשתי החברות לאחר המיזוג. זה יכיל קופה של כ-150 מיליון דולר.



יחד אם זאת, רודניק מזכיר כי סטטיסטית, מרבית המיזוגים בעולם לא מצליחים, ועובדה זו בהחלט מוסיפה ממד של סיכון לעסקה. הוא מציין גורמים מפריעים כמו תרבות ארגונית שונה ואת העובדה שלא ברור מה יהיה תפקידם של הבכירים ב-Oak בחברה הממוזגת. זאת על רקע השליטה של בכירי צורן בחברה הממוזגת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully