וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים נגד האוצר: אי תשלום שכר לעובדים בעיצומים - לא על דעתנו ומנוגד לעמדת המשרד

אמיר טייג

8.5.2003 / 17:31

הודעת משרד המשפטים לא עולה בקנה אחד עם הודעת האוצר שהמהלך נעשה על דעת משרד המשפטים ובהסכמתו; התקיימה התייעצות בסופה לא קיבל האוצר את עמדת משרד המשפטים



גורמים בכירים במשרד המשפטים אומרים כי המהלך שנקט משרד האוצר, במסגרתו הודיעה כי העובדים שנוקטים בעיצומים לא יקבלו שכרם בימי העיצומים, לא נעשה על דעתו. הודעה זו של משרד המשפטים אינה עולה בקנה אחד עם הודעת האוצר הטוענת כי המהלך האמור נעשה על דעת משרד המשפטים ובהסכמתו.



בהודעה שהוציא המשרד לפני שעה קלה נמסר כי האוצר פנה לקבלת עמדת משרד המשפטים בנושא אולם לא קיבל את עמדת משרד המשפטים, אשר גרס כי אסור לנקוט בצעד זה באופן גורף. במשרד המשפטים אומרים כי היועץ המשפטי לממשלה קבע בעבר כי לא משרד האוצר אלא השרים הממונים על השירותים שמעניקים העובדים שנוקטים בעיצומים הם בעלי הסמכות לקבוע מתי לשלול שכר מהעובדים הנוקטים בעיצומים. להערכת משרד המשפטים, אין הדבר בסמכות משרד האוצר - אך אין זה אומר כי הצעד שנקט היום משרד האוצר אינו חוקי.



היום הודיע משרד האוצר כי העובדים במשרדי הממשלה אשר עובדים בקבלת שכר ונוקטים בעיצומים לא יקבלו שכר עבור ימי העיצומים החל מהיום. הדבר הכעיס מאוד את נציגי ההסתדרות אשר טענו כי הדבר נעשה כמהלך חד צדדי של האוצר במטרה לפוצץ את המשא ומתן, אשר עלה על פסים חיוביים ביום שני האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully