וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה לעופר מקסימוב: משפט על עבירה קלה יותר

צבי הראל

8.5.2003 / 17:41

ביהמ"ש קבע כי העבירה של הלבנת הון תופרד מכתב האישום ותתברר בפני הרכב של שלושה שופטים; לחילופין יכול מקסימוב לבחור לעמוד לדין בפני שופט אחד, על עבירה קלה יותר



שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, שלי טימן, קבע היום (חמישי) כי העבירה של איסור הלבנת הון שנכללה בטעות בכתב האישום נגד המהמר עופר מקסימוב, תופרד מכתב האישום ותתברר בפני הרכב של שלושה שופטים. לחילופין יכול מקסימוב לבחור לעמוד לדין בפני שופט אחד, על עבירה קלה יותר. נגד מקסימוב הוגש כתב אישום על חלקו בפרשת גניבות המיליונים מהבנק למסחר.



מקסימוב הואשם בשורת עבירות בהן גניבה מרמה וזיוף. התביעה כללה בכתב האישום גם את העבירה של איבור הלבנת הון, שלגביה קבע המחוקק כי היא חייבת להתברר בפני שלושה שופטים. זאת, למרות שבפועל התנהל המשפט בפני שופט אחד. בעקבות תקלה זו הגיש סניגורו של מקסימוב, עו"ד אביגדור פלדמן, בקשה לזכות את הנאשם.



השופט כתב בהחלטתו כי הפרדת כתב האישום והפנייתו להרכב של שלושה שופטים, תהפוך את מצבו של הנאשם לחמור יותר. לפיכך נתן השופט למקסימוב ארכה בת שבוע, כדי שיחליט אם הוא מסכים לתיקון כתב האישום בלבד כאשר העבירה שהעונש המירבי עליה עשר שנים תומר בעבירה אחרת, קלה יותר, של עשיית פעולה ברכוש אסור, שהעונש המירבי עליה שבע שנות מאסר. משפט מקסימוב תלוי ועומד וב-15 בחודש הוא אמור להעיד.



רק השבוע החליטה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עדנה קפלן, לבטל את העבירה של איסור הלבנת הון בהכרעת הדין בה הורשעו אתי אלון ואביה אביגדור מקסימוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully