וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל האריך תוקף האשראי לבנק לפיתוח התעשייה בחודש נוסף

ניצן כהן

8.5.2003 / 18:05

תוקף האשראי שהעניק בנק ישראל יפוג ביום שבת - נגיד בנק ישראל החליט להאריכו עד לסוף החודש



נגיד בנק ישראל, דוד קליין, הודיע שהחליט להאריף את תוקף האשראי שהעניק בנק ישראל לבנק לפיתוח התעשייה בשלושה שבועות. ביום שבת אמור היה לפוג תוקף האשראי לטובת הבנק לפיתוח התעשייה, ובבנק ישראל ציינו בהודעה שהארכת תוקף האשראי נותנצת לממשלה פרק זמן נוסף לשינוי ההחלטה מספטמבר, שקבעה שהבנק יפעל למכירת נכסיו ולאחר המכירה יסגור שעריו.



בתחילת ספטמבר שעבר, החליטה הממשלה על מספר צעדים שמטרתם להחזיר את הבנק לפיתוח התעשייה לפעילות, ולאחר הייצוב בפעילות הבנק יפעלו מנהליו לסגירתו באמצעות מכירה של נכסיו והתחייבויותיו.



בין ההחלטות שהתקבלו אז היו: העמדת מסגרת אשראי לבנק על ידי בנק ישראל כדי שהבנק לפיתוח התעשייה יוכל להתגבר על בעיות הנזילות שעלולות להיווצר לו. מאז ספטמבר, היה אמור הבנק לבצע הערכת שווי לנכסיו ולפעול למכירתם. בנוסף, קיבלו פקדונות הציבור עדיפות על פני פקדונות הממשלה בבנק, כדי להחזיר את אמון המפקידים בבנק.



נגיד בנק ישראל התנגד אז להחלטה, והתבטא בחריפות נגד אפשרות להזרים כסף לבנק. במהלך התקופה ניסו מנהלי הבנק למכור את תיקי האשראי שלו, אולם הבנקים הגדולים היו מעוניינים לרכוש את האשראי ה"טוב" של הבנק, בעוד בבנק לפיתוח התעשיה חששו ממהלך כזה, שעלול להותיר את הבנק עם אשראי בעייתי שיתגלגל בסופו של דבר לפיתחה של הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully