וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הרשיע את מנהל התיקים של קיש קירור ב-44 עבירות של "הרצת מניות" ובעבירה של שיבוש הליכי חקירה

אסף ברגרפרוינד

8.5.2003 / 18:31

רונן רשל לא נכח בהקראת דינו שכן לפני כחודשיים יצא מהארץ מלווה בעורכת דינו שני מלכין, למרות שעמד נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ



רונן רשל, מנהל התיקים של קיש קירור , לא נכח בעת הקראת הכרעת דינו באולמה של השופת יהודית אמסטרדם בבית משפט השלום בתל אביב. בית המשפט הרשיע את רשל ב-44 עבירות של "הרצת מניות" ובעבירה של שיבוש הליכי חקירה.



לפני כחודשיים יצא מהארץ רשל מלווה בעורכת דינו שני מלכין, למרות שעמד נגדו צו לעיכוב יציאה מהארץ. לאחר הקראת הכרעת הדין ביקשה עו"ד אורלי דורון, מנהלת המחלקה לתיקי ני"ע בפרקליטות, להתלות את ההליכים נגד רשל עד שניתן יהיה לאתר אותו.



עו"ד דורון ציינה בדיון כי הם פועלים להוצאת צווי מעצר בינלאומיים בתיק נגד רשל ונגד עו"ד מלכין, המעורבת איתו בביצוע עבירות נוספות. נגד רשל תלויים הליכים פליליים נוספים בהקשר של כתב אישום נוסף שהוגש נגדו בנוגע להרצת מניות של חברת טריידקל, שהיתה קודם לכן תחת ניהולו של רשל. נראה כי בתיק הזה תבקש הפרקליטות להמשיך בהליכים המשפטיים ללא נוכחותו של רשל.



מהכרעת הדין שניתנה עולה כי רשל פעל במהלך החודשים אוגוסט-אוקטובר 1996 באמצעות חשבונות לקוחותיו על מנת לעורר את המסחר במניות חברת קיש קרור ולהעלות את שער המניות שלה.



רשל הגדיל באופן מלאכותי את מחזורי המסחר וניפח העסקות במניות קיש קירור אשר היתה מניה דלת סחירות. רשל נהג לתת פקודות נוגדות של קנייה ומכירה בחשבונות השונים שבניהולו בשלבי המסחר השונים ועל ידי כך יצר מצג שווא של מסחר ער במניות קיש קרור.



רשל אף רכש מניות של קיש קירור עבורו והגיע לאחזקה של 30% ממניות החברה - כל זאת בניגוד להוראות חוק הסדרת העיסוק בייעוץ והשקעות. במהלך אותם חודשים עלה שער מניית קיש קירור בשיעור של 83%.



השופטת אמסטרדם קבעה כי לפעולות רשל היה חלק מכריע בקביעת מהלך המסחר במניה ואלמלא התערבותו במסחר היתה המגמה נפתחת בעודפי היצע ושער המניה היה יורד או נשאר ללא שינוי.



יצוין כי עו"ד שני מלכין חשודה בתרמית בהיקף של 10 מיליון שקל כלפי עורכי דין ששילמו לה דמי שכירות עבור משרדים בבניין שמלכין היתה כביכול מיופת הכוח של הבעלים שלו - אולם היא שמרה את הכסף לעצמה, ועזבה את הארץ.



לאחר שעזב את הארץ, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט ערבויות שהעמיד רונן רשל, הנאשם בשני תיקי עבירות ניירות ערך - קיש קירור וטריידקל, לצורך הבטחת שובו מחו"ל. שווי הערבויות והמזומן עומד על 1.2 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully