וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד ממשיך להעניק לאם סיסטמס מחיר יעד הנושא פרמיה שלילית; צופה רווחיות קטנה רק בסיום ‏2003

סוכנויות הידיעות

5.8.2003 / 20:19

מעניק מחיר יעד של 7.7 דולרים - פרמיה שלילית של כ-8%; "מנוע הצמיחה העתידי הוא ה-MDOC אך שותפותיה של החברה למוצר עשויות להפוך למתחרות בהמשך"; המניה מאבדת 3%;



כחודש לאחר שדיווחה חברת אם סיסטמס על תוצאותיה לרבעון הראשון, מוציא היום בנק אגוד דו"ח חדש על החברה, ממנו עולות מספר הערכות מעניינות בקשר ליכולתה של החברה הישראלית, המתמחה בתכנון וייצור שבבים מבוססי זכרון Flash, להגיע לרווחיות המיוחלת.



האנליסטית אורלי אברהם מציינת בדו"ח כי ברבעון הראשון של השנה, רשמה החברה גידול של כ-600 אלף דולר בהוצאותיה התפעוליות, בעיקר בהוצאות המכירה והשיווק, לרמה של 8.5 מיליון דולר. גידול דומה צפוי גם ברבעון הבא, כך שההוצאות התפעוליות יסתכמו בכ-9.1 מיליון דולר, ויתייצבו ברמה זו בשני הרבעונים האחרונים של 2003. עלייה זו בהוצאות השיווק והמכירות של החברה נובעת מהשקעה בהרחבת צינורות השיווק שלה דרך מפיצים וחברות שותפות לשיווק, כגון טושיבה היפנית. המטרה היא לעודד את צמיחת ההכנסות בשנת 2003 בשיעור הגבוה אף מהצמיחה ב-2002.



אברהם מציינת כי גידול זה בהוצאות התפעול צפוי להביא להגדלת ההפסד התפעולי לכ-1.5 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, לעומת הפסד תפעולי של 1.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003. ההפסד הנקי צפוי לגדול לכ-800 אלף דולר, עלייה של כ-13% מהפסד ברבעון הראשון.



"הבעיה הנובעת מכך לחברה היא קושי להגיע לרווחיות נקייה ותפעולית כבר ברבעונים הקרובים. להערכתנו, איזון תפעולי ורווח נקי קטן צפוי רק ברבעון הרביעי של 2003, זאת בשל הקושי להעלות את שולי הרווח הגולמי שצפויים להישאר סביב שיעור של 32%-33% במהלך 2003. ברמת הוצאות תפעוליות רבעוניות של 9.1 מיליון דולר, זקוקה החברה לרמת הכנסות רבעונית של כ-30 מיליון דולר כדי להגיע לאיזון תפעולי. רמת הכנסות זו לא צפויה להערכתנו לפני הרבעון האחרון של 2003", היא מציינת.



אברהם סבורה כי "מנוע הצמיחה העתידי, בו טמון עיקר פוטנציאל הצמיחה והרווחיות של החברה, ועליו מוטלת חובת ההוכחה כבר השנה, הוא מוצר המובייל דיסק און צ'יפ". זהו רכיב זכרון פלאש שמטרתו לענות על הצורך לאחסון מידע במכשירים ניידים חדשים. היא מציינת כי עם חברת טושיבה חתמה החברה במהלך הרבעון השלישי של 2002 על מסמך לשיתוף פעולה לשיפור המוצר, במסגרתו תוכל חברת טושיבה לשווק את המוצר בעצמה תמורת תמלוגים. בכך, תוכל טושיבה לפתור לאם סיסטמס את בעיית החיסרון לגודל המרתיע לקוחות פוטנציאלים שלה.



נקודה נוספת שמעלה אברהם היא כי שותפותיה הפוטנציאליות של החברה בתחום זה, כגון סמסונג, עלולות בשלב בו יבשיל שוק הסלולר, להפוך למתחרותיה של החברה.



במקביל להערכות אלו, מעלים בבנק אגוד את מחיר היעד של מניית אם סיסטמס ל-7.7 דולרים תחת מחיר קודם של 6.1 דולרים למניה. יחד עם זאת, מדובר במחיר הנושא עמו פרמיה שלילית של כ-8% על מחיר הנעילה של המניה אמש. לכן, מותירים בבנק אגוד את המלצתם למניה על "החזק". מניית החברה יורדת בשעה זו ב-3% למחיר של 8.1 דולרים.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully