וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת טבע קיבלה אישור סופי מה-FDA לשיווק תרופת ה-Moexipril לטיפול בלחץ דם בטבליות של 7.5 ו-15 מיליגרם

יורם גביזון

8.5.2003 / 22:06

שיווק המוצר יחל מיידית; טבע תיהנה מבלעדיות של 180 יום בשיווק המוצר; מכירותיה השנתיות של התרופה, במונחי מחיר התרופה המקורית, מסתכמות ב-70 מיליון דולר



חברת טבע קיבלה אישור סופי ממינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לשיווק תרופת ה-Moexipril בטבליות של 7.5 ו-15 מיליגרם. שיווק המוצר יחל מיידית. אישור ה-FDA התקבל בעקבות פסיקת בית משפט מסוף מארס 2003, לפיה טבע אינה מפרה פטנט שרשמה החברה הגרמנית שוורץ פארמה על תרופת ה-Univasc.



מכירותיה השנתיות של התרופה, המיועדת לטיפול בלחץ דם גבוה, במונחי מחיר התרופה המקורית מסתכמות ב-70 מיליון דולר, אולם למרות היקף המכירות המצומצם יחסית עשוי המוקסיפריל לתרום לרווחיה של טבע ברבעון השני והשלישי.



טבע היתה החברה הגנרית הראשונה שהגישה בקשה לאישור המוצר תחת סעיף 4, שמשמעותו שטבע תיהנה מבלעדיות של 180 יום בשיווק המוצר. בלעדיות זו מבטיחה בדרך כלל ירידת מחיר מתונה של עד 30% במחיר הגירסה הגנרית, ביחס למחיר התרופה המקורית ונתח שוק של 60% עד 70% ליצרן הגנרי.



לרוע המזל, החוק בנושא הבלעדיות שונה לאחרונה, כך שספירת 180 הימים מתחילה עם הפסיקה המשפטית בערכאה הראשונה או בתחילת השווק לפי המוקדם. טבע תיהנה על כן מבלעדיות בשיווק של 4.5 חודשים בלבד מתחילת שיווק המוצר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully