וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי עלה ב-3% בניו יורק לשיא של שבועיים

רונן סרברניק

8.5.2003 / 22:24

מלאי הנפט של ארה"ב ברמה הנמוכה בכ-12% מרמתו בתקופה המקבילה; ניגריה דרשה מחברות הנפט לגדיל את תפוקת הנפט למקסימום - בניגוד להחלטת ארגון אופ"ק



מחיר הנפט הגולמי רשם עליה של 3% בניו יורק לאחר שמשרד האנרגיה של ארה"ב דיווח אתמול על ירידה במלאי הנפט בשבוע הקודם.



מלאי הנפט הגולמי ירד ב-800 אלף חביות לרמה של 287.2 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-2 במאי, לעומת תחזית אנליסטים לעלייה ממוצעת של 2.2 מיליון חביות. כך דיווח משרד האנרגיה של ארה"ב. עוד דיווח המשרד על כמות נפט גולמי גדולה אשר נכנסה בשבוע האחרון לבתי הזיקוק.



מחיר הנפט הגולמי התחזק ב-3% לרמה של 26.98 דולר לחבית נפט גולמי לאספקה לחודש יוני, המחיר הגבוה ביותר מאז ה-22 באפריל. מחיר הנפט הגולמי איבד 36% משיא של 12 שנה שרשם בסוף חודש פברואר במחיר של 39.99 דולר לחבית.



במקביל, דיווח אתמול המכון האמריקאי לנפט (API), אשר מספק הערכה מקבילה לזו של משרד האנרגיה על מלאי הנפט, על ירידה של 2.4 מיליון חביות לרמה של 286.2 מיליון חביות. מלאי הנפט של ארה"ב כעת נמצא ברמה הנמוכה בכ-12% מרמתו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



ניגריה מסרבת לדרישת אופ"ק



היום דרשה ממשלת ניגריה מחברות הנפט השואבות על אדמתה, להגדיל את תפוקת הנפט למקסימום על מנת להעלות את הכנסות המדינה ממכירת הנפט. ניגריה היא אחת מהמדינות החברות בארגון אופ"ק ובדרישתה מהיום היא למעשה מפרה את החלטת הארגון להקטין את התפוקה על מנת להעלות מחדש את מחירי הנפט בעולם.



ניגריה חזרה בסוף חודש אפריל להפיק נפט לאחר שאלימות אשר התפשטה ברחבי המדינה בחודש מארס ובתחילת אפריל, הובילה להפסקת השאיבה. ארגון אופ"ק קבע את מכסת תפוקת הנפט של ניגריה לרמה של 2.1 מיליון חביות ביום.



נכון להיום התפוקה בניגריה עדיין מוגבלת לרמה של 270 אלף חביות ביום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully