וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר יאפשר לקרנות לצרף הוצאות רכב ואש"ל לחישוב הפנסיה

חיים ביאור

9.5.2003 / 8:52

שוויין של תוספות אלה מגיע ל-18% מהשכר; התקנה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר ותחול גם על ביטוחי מנהלים



קרנות הפנסיה הוותיקות והחדשות יהיו רשאיות להרחיב את בסיס החישוב לפנסיה, באמצעות צירוף שלושה רכיבי שכר חדשים המשולמים לעובד - החזר הוצאות רכב, אש"ל ודמי ביגוד; כך עולה משינוי שיוכנס לתקנות מס הכנסה, אשר עליו מסר באחרונה אגף שוק ההון במשרד האוצר להנהלות של קרנות הפנסיה.



התקנה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2004 ותחול גם על ביטוחי מנהלים המוצעים על ידי חברות הביטוח. צירוף ההחזר על הוצאות רכב לבסיס חישוב הפנסיה אינו כולל תשלום בגין שווי השימוש ברכב, המשולם לעובד שברשותו רכב צמוד של החברה.



היועץ המשפטי של קרן מקפת החדשה, עו"ד אבי ניסנקורן, אמר אתמול כי ערכן של שלוש התוספות הללו מגיע ל-18% מהשכר, והן משולמות על פי רוב לעובדי המגזר הציבורי. לפיכך, עובדים שלגביהם ההפרשה לקרן הפנסיה, ששיעורה 17.5%, נגזרת כיום מ-70% מהשכר, ייהנו מהפרשה הנגזרת מ-88% מהשכר כתוצאה מהכללת שלושת הרכיבים החדשים לחישוב הפנסיה.



שיעור ההפרשה לפנסיה עשוי לעלות ל-21.5% מהשכר בעתיד הקרוב, מתוקף התוכנית הכלכלית של הממשלה, אם תושג הסכמה בין האוצר להסתדרות בעניין זה.



לדברי עו"ד ניסנקורן, אין מדובר בתקנה המחייבת את המעסיקים וקרנות הפנסיה (או חברות הביטוח) לצרף את רכיבי השכר לחישוב הפנסיוני או עבור ביטוח המנהלים, אלא במהלך וולונטרי הנתון בעיקרו למו"מ בין המעסיק לבין נציגות העובדים, וביניהם לקרן הפנסיה או חברת הביטוח.



עם זאת, עו"ד ניסנקורן אמר כי לתקנה שעליה הודיע אגף שוק ההון עשויה להיות חשיבות בעניין מבנה השכר במשק. זאת, מאחר שהיא עשויה להביא לכך שבעקבות עובדי המגזר הציבורי, חלק מהעובדים במגזר הפרטי, אשר אינם מקבלים כיום החזר הוצאות רכב או אש"ל או תוספת ביגוד, ייהנו מאחת ההטבות האלה ואף משלושתן.



תקנה חדשה נוספת שגובשה באגף שוק ההון אומרת כי ניתן יהיה לכלול בהפרשה לביטוח מנהלים, ששיעורה 18.33%, סעיף אובדן כושר עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully