וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SEC מנהלת עם קווסט דיונים על פשרה שתמנע הגשת תביעה באשמת הונאה כנגד החברה

רונן סרברניק

9.5.2003 / 10:54

התביעה קשורה להודעת קווסט מחודש פברואר על רישום מחדש של הכנסות בסך 2.2 מלייארד דולר, אשר נרשמו באופן לא תקין בספריה



רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) מנהלת דיונים עם ענקית התקשורת קווסט קומיוניקיישנס אינטרנשונל בנוגע לאפשרות להגיע להצעת פשרה אשר תמנע הגשת כתב תביעה בטענה של הונאה בשל "החלפות" (swaps) שביצעה החברה עם חברות טלקום אחרות, כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל".



מקרה התביעה של קווסט עשוי להיות המודל לפיו ייתבעו חברות אחרות במגזר התקשורת, אשר ניפחו את הכנסותיהן במיליארדי דולרים בדרכים לא כשרות, בהן AOL טיים וורנר, גלובל קרוסינג, הומסטור ורליינט ריסורסס.



ה"החלפות" היו הסיבה העיקרית לעדכון הכנסות קווסט ב-2.2 מיליארד דולר בתחילת השנה. אך למרות זאת, קווסט מעולם לא הודתה בהונאה פיננסית והנהלותיה, בעבר ובהווה, טענו כי לצעד היה ייעוד אסטרטגי ואינו נועד רק ליפות את שורת ההכנסות.



מקורות המקורבים ל-SEC טענו כי הרשות מנסחת כתב תביעה אשר יציג חוסר היגיון עסקי מאחורי חלק מה"החלפות", אך עדיין, על מנת להוכיח הונאה על הרשות להוכיח כי בכירים בחברה יצרו עסקות אלו בכוונה על מנת לנפח את הכנסות החברה.



כאמור, קווסט, חברת הטלקום הרביעית בגודלה בארה"ב, הודיעה בחודש פברואר כי תידרש לרשום מחדש הכנסות של 2.2 מיליארד דולר בשל "החלפות". החברה עשויה להידרש למחיקות מוניטין ושווי נכסים של עד 40.8 מיליארד דולר. עם זאת, רשמה החברה רווח רבעוני ראשון מזה 11 רבעונים בסוף 2002, לאחר שקיצצה הוצאות ו-10,000 משרות.



קווסט הצטרפה בכך לשורה של חברות שהודו בשימוש בשיטות חשבונאיות בלתי תקינות. החשיפה בעלת ההשלכות החמורות ביותר היתה של וורלדקום, שחשפה באוגוסט הונאה בהיקף של 3.85 מיליארד דולר.



קווסט נתונה לחקירה פלילית של משרד המשפטים האמריקאי, בחשד כי התרגילים החשבונאיים שביצעה נועדו להטעות את המשקיעים. המבקרים החשבונאיים של החברה בעת השיבושים החשבונאיים היו חברת ארתור אנדרסן.



החברה, הכורעת תחת נטל חוב של 26 מיליארד דולר, הסירה חששות מפני פשיטת רגל לאחר שמכרה את עסקי המדריכים המסווגים שלה תמורת 7 מיליארד דולר לקבוצת משקיעים פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully