וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יצרף את ישראל לתוכנית המו"פ ה-6 בסוף מאי

אורה קורן

9.5.2003 / 11:46

טקס צירופה של ישראל הוא שלב טכני בלבד, אך בירושלים מייחסים לו חשיבות על רקע הקריאות שנשמעו באיחוד למנוע את צירופה של ישראל מסיבות מדיניות



האיחוד האירופי הודיע לישראל כי בסוף מאי יצרף רשמית את ישראל לתוכנית המחקר והפיתוח (מו"פ) השישית שלו - כך אמר אתמול המדען הראשי במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה, אלי אופר.



לדברי אופר, קבלת האישור הרשמי התעכבה במוסדות האירופיים, אך העיכוב לא פגע בצירופה של ישראל למכרזי המו"פ.



טקס צירופה של ישראל לתוכנית הוא שלב טכני בלבד, אך בירושלים מייחסים לו חשיבות על רקע הקריאות שנשמעו ב-2002 מצד גורמים באיחוד האירופי למנוע את צירופה של ישראל לתוכנית מסיבות מדיניות.



ישראל, המייחסת לתוכנית חשיבות עסקית וכלכלית רבה, מיקדה את המגעים לצירופה בהיבטים המקצועיים בלבד. ישראל השתתפה בתוכניות המו"פ הרביעית והחמישית של האיחוד האירופי, וחברות ישראליות שזכו במענקי מו"פ הצליחו במסגרתן ליצור קשרים עם חברות מובילות במדינות האיחוד האירופי.



בסוף 2002 הודיע האיחוד האירופי לישראל באופן רשמי למחצה כי תוכל להשתתף בתוכנית המו"פ השישית, שהיקפה 17.5 מיליארד יורו לארבע שנים.



כן איפשר האיחוד לישראל להשתתף בכל התהליכים הקשורים לפרויקטי מו"פ, במסגרת התוכנית מתחילת 2003. תוכנית המו"פ השישית מתמקדת במדעי החיים וטכנולוגיית המידע, ובנוסף עוסקת בתחומי תעופה, חומרים ותהליכים ואיכות סביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully