וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיות חיוביות ממגזר השבבים העלו את הנאסד"ק ב-2%

שירלי יום טוב

10.5.2003 / 0:33

אינטרנט זהב זינקה ב-12%; הוסיפה 400% מתחילת השנה; טבע התחזקה ב-1.3% בעקבות אישור ה-FDA; צ'ק פוינט עלתה בכ-4%; קומברס הוסיפה כ-0.5% למרות דו"ח פושר של מריל לינץ'

יום המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט נננעל בעליות חדות במדדים לאחר יומיים רצופים של מימושים. הנאסד"ק סיים בעלייה של 2% לרמה של 1,520 נקודות ובכך רשם עלייה שבועית של 1.2%. הדאו ג'ונס הוסיף 1.3% לרמה של 8,604 נקודות ובסיכום שבועי עלה ב-0.2% בלבד.

למגמה החיובית היום, בייחוד במגזר מניות הטכנולוגיה, סייעו 2 הודעות חיוביות מ-2 חברות במגזר זה. יצרנית המחשבים Gateway ציינה כי בעוד שהיא תמשיך לרשום הפסדים ב-2003, היא צפויה לעבור לאחר מכן לרווחיות על רקע הוספת מוצרים חדשים כגון מסכים שטוחים לטלוויזיות לפורטפוליו שלה. יצרנית השבבים nVidia הציגה היום תוצאות טובות מן הצפוי והכריזה על השקתו הצפויה של שבב חדש בשבוע הבא.

תחזית נוספת, מצד נשיא יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אינטל, על כך ששוק המוליכים למחצה צפוי להראות התאוששות עוד השנה, תרמה אף היא למגמה החיובית, ומדד מניות השבבים הוסיף 3.8%.

המדדים סיימו את שבוע המסחר בסימן חיובי, למרות הירידות בשני ימי המסחר האחרונים. השבוע הגיע הנאסד"ק לרמתו הגבוהה מזה כשנה כמעט ומדד חברות הבלו צ'יפ טיפס אף הוא השבוע לרמות גבוהות. על רקע העליות בתקופה האחרונה, נרשמו ביומיים האחרונים מימושים ואנליסטים בוול סטריט ציינו כי יש עוד בנמצא גורמים שנכונים להמשיך ולמכור מניות.

סיבה נוספת לירידות השבוע היתה המשך היחלשותו של הדולר האמריקאי מול המטבעות המובילים בעולם. הדולר נפל השבוע לרמת שפל של 4 שנים מול מטבע היורו, ולשפל של 10 חודשים מול הין היפאני. זאת על רקע החשש כי רמת הריבית הבסיסית בארה"ב, הממשיכה להיות נמוכה מאוד, גורמת לחוסר כדאיות בהשקעה בכלכלה הגדולה בעולם.

קומברס צריכה להוכיח

בין החברות הישראליות הנסחרות נרשמה מגמה חיובית וכך גם בין המניות הישראליות הכבדות. מניית קומברס הוסיפה 0.7% למחיר של 12.2 דולר על אף המלצה פושרת מצד בית ההשקעות מריל לינץ'. האנליסט טל ליאני חזר היום על המלצת "נייטרלי" למניית החברה בציינו כי "עד שקומברס תוכיח שלמוצרים החדשים שלה, כמו למשל מערכת הדואר הקולי המבוססת על IP יש שוק, הרי שלא צפוי אפסייד משמעותי במניה".

ליאני ציין כי בעוד שמפעילות תקשורת ביטלו בשנים האחרונות תוכניות התרחבות והורידו בחדות את רמת ההוצאות שלהן על ציוד ומערכות חדשות, הרי שבין החברות המספקות את הציוד והפתרונות האלה, כמו למשל קומברס, לא חל שינוי של ממש. "חברות אלו לא סגרו קווי מוצר ולא קיצצו בהוצאות המו"פ שלהן. קומברס למשל, מנסה עדיין למכור פתרונות MMS למרות שיש לה נתח שוק שולי וזניח בתחום זה", הוא אומר.

מניית טבע הוסיפה 1.3% למחיר של 47.6 דולר בהמשך לעלייה של 1% אמש בעקבות אישור FDA חדש. מינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את שיווקה של תרופת ה-Moexipril בטבליות של 7.5 ו-15 מיליגרם. שיווק המוצר יחל מיידית. אישור ה-FDA התקבל בעקבות פסיקת בית משפט מסוף מארס 2003, לפיה טבע אינה מפרה פטנט שרשמה החברה הגרמנית שוורץ פארמה על תרופת ה-Univasc.

מכירותיה השנתיות של התרופה, המיועדת לטיפול בלחץ דם גבוה, במונחי מחיר התרופה המקורית מסתכמות ב-70 מיליון דולר, אולם למרות היקף המכירות המצומצם יחסית עשוי המוקסיפריל לתרום לרווחיה של טבע ברבעון השני והשלישי. טבע היתה החברה הגנרית הראשונה שהגישה בקשה לאישור המוצר תחת paragraph 4 והמשמעות היא שטבע תיהנה מבלעדיות של 180 יום בשיווק המוצר. עוד בין המניות הכבדות, צ'ק פוינט עלתה ב-3.8% למחיר של 18.2 דולר ומרקורי הוסיפה 2.4% ל-35.6 דולר. לומניס לא מצליחה להתרומם מתחילת השנה

חברת לומניס הודיעה אמש על סגירת עסקת המכירה של עסקי הלייזר התעשייתי שלה תמורת 6.3 מיליון דולר. מניית החברה הוסיפה 0.6% למחיר של 1.7 דולרים, במחזור נמוך.

החברה הבת, ספקטרום מערכות לייזר, ייצרה הכנסות של 11 מיליון דולר ב-2002 אך היא אינה רווחית. סמנכ"ל הכספים של לומניס, קווין מורנו, ציין בעת שהודיעה לומניס על כוונתה למכור את החטיבה, כי המטרה העומדת לנגד עיניה של החברה היא שיפור נזילותה של לומניס. שווי השוק לשל לומניס מסתכם בכ-65 מיליון דולר ומניית החברה איבדה מתחילת השנה כ-15%.

מניית אינטרנט זהב עלתה ב-12% למחיר של 5.7 דולרים במחזור ממוצע, המשקף לחברה שווי שוק של מעל 100 מיליון דולר. את שנת 2003 פתחה המניה במחיר של 1.14 דולרים, כך שהיא זינקה זינוק פנומנלי של 400% מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully