וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המדינה פתחו הבוקר בשביתה; עיצומים בעיריות

חיים ביאור

12.5.2003 / 14:00

העובדים שובתים עקב ניכוי ימי העיצומים משכרם; האוצר וההסתדרות ממשיכים במו"מ על שיעור קיצוץ השכר במגזר הציבורי; השביתה תכלול גם את המכס



50 אלף עובדי המדינה בדירוג המינהלי והאקדמי פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה, במחאה על הודעת מנכ"ל האוצר, אוהד מראני, שלא ישולם שכר לעובדי מדינה בעיצומים שמתוקף תפקידם מקבלים קהל. ברשויות המקומיות תימשך מתכונת העיצומים. המו"מ בין ההסתדרות לאוצר חודש אמש, ונמשך עד אחרי חצות, אך הפגישה המתוכננת בין שר האוצר, בנימין נתניהו, ליו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, נדחתה להיום, והתקווה להגיע עוד הלילה להסכמה שתמנע את השביתה נכזבה.



צוותי המשא ומתן דנו אמש בסוגייה העיקרית שבמחלוקת בין ההסתדרות לאוצר: שיעור הקיצוץ בשכר עובדי המגזר הציבורי. ההסתדרות מוכנה לקיצוץ של 4%, שיתבטא למעשה בהקפאת השכר למשך שנה וחצי, אי תשלום חלקה השני של תוספת היוקר לשכירים במשק (חלקה הראשון שולם בינואר האחרון), ודחייה למשך שנה של החזרי מס הכנסה שלהם זכאים עובדי המגזר הציבורי מתוקף הרפורמה במס. צוות האוצר בראשות הממונה על השכר יובל רכלבסקי, דורש קיצוץ של 8%-9% בשכר בממוצע, למשך כשלוש שנים.



השביתה תכלול את המכס



עקב השביתה לא יופנו מובטלים למשרות פנויות או לקבלת דמי אבטלה במוסד לביטוח לאומי; אי אפשר יהיה להגיש בקשות לקבל קיצבאות חדשות מהביטוח הלאומי (אך אפשר יהיה לבקש זאת באמצעות הדואר), ולא יהיה אפשר לרשום נכס נדל"ן בלשכות רישום מקרקעין ("טאבו"), לבקש זיכוי ממס או לבצע תיאום מס. השביתה תכלול את עובדי המכס, המאיימים שלא לשחרר מטענים המגיעים לנמלי הים והאויר ובכך לפגוע ביצוא וביבוא. בראיון שנתן אתמול ל"קול ישראל" אמר מנכ"ל האוצר אוהד מראני, כי אם יושבתו מחר משרדי הממשלה, יינקטו צעדים מתאימים כדי לדאוג שמינימום שירותים יינתנו לציבור.



עיצומים בבתי החולים הממשלתיים



מחר מאיימים לפתוח בעיצומים גם 9,000 עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים. העובדים מוחים על התוכנית הכלכלית, הכוללת קיצוץ בכוח האדם. הם גם מוחים על הכוונה להעביר בתי חולים פסיכיאטריים לרשות קופת חולים כללית ועל תוכנית התיאגוד של בתי החולים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully