וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש הכריז על הצלחה למרות שהקונגרס קיצץ את כנפיה של תוכנית הורדת המסים שלו

סוכנויות הידיעות

11.5.2003 / 10:11

בית הנבחרים אישר הורדת מסים של 550 מיליארד ד' לעומת הצעתו המקורית של בוש להורדה של 726 מיליארד ד'; ועדה של הסנאט אישרה תוכנית מצומצמת עוד יותר בהיקף של 350 מיליארד ד'



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הכריז על הצלחה אתמול למרות שהקונגרס קיצץ את כנפיה של תוכנית הורדת המסים שלו.



בנאומו השבועי ברדיו אמר בוש כי ההתקדמות בהליכי אישורה של התוכנית בשני בתי הקונגרס מהווה עדות לכך ששתי המפלגות מסכימות כי הורדת מסים צפויה לסייע לכלכלת ארה"ב.



עם זאת, לטענת ראשי המפלגה הדמוקרטית צפויה התוכנית של בוש להגדיל את הגירעון בתקציב ולמנוע סיוע כספי ממדינות בארה"ב שקופתן מדולדלת ואשר ניצבות בפני גירעון כולל של 70 מיליארד דולר בתקציביהן. התוכנית המועדפת על הדמוקרטים עשויה לכלול הקלות במס לשכבות פחות אמידות באוכלוסייה והקצאת סיוע של 20 מיליארד דולר למדינות ארה"ב.



בית הנבחרים אישר ביום שישי תוכנית להורדת מסים בהיקף של 550 מיליארד דולר שאינה כוללת את הצעת הנשיא בוש לבטל את המיסוי על רווחים מחלוקת דיווידנד. במקום זאת, כוללת התוכנית שאושרה על ידי בית הנבחרים קיצוץ של המס על רווחים מדיווידנד לשיעור מקסימלי של 15%, והנמכת שיעור המס על רווחי הון לאותה הרמה.



לטענת בוש, נדרשת הורדת מס של לפחות 550 מיליארד דולר כדי להמריץ את הכלכלה הסובלת לטענתו מעלייה בשיעור האבטלה והאטה בתחום ההשקעות העסקיות.



ועדה של הסנאט אישרה ביום חמישי תוכנית להורדת מסים מצומצמת יותר, בהיקף של 350 מיליארד דולר.



במקור הציע בוש הורדת מסים בהיקף של 726 מיליארד דולר. שני בתי הקונגרס דחו אפשרות של הורדת מסים בהיקף זה מחשש שהדבר יגרום להתרחבות הגירעון בתקציב.



במקביל, סקר של גאלופ שנערך באמצע שבוע שעבר ושממצאיו פורסמו ביום שישי, הצביע על עלייה בתמיכת הציבור האמריקאי בתוכנית להורדת מסים. 52% מהנסקרים אמרו כי הורדת המסים היא "רעיון טוב", לעומת 42% שחשבו כך בסקר שנערך לפני שבועיים. 41% אמרו כי מדובר ב"רעיון רע", לעומת 47% בסקר הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully